یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 13, 2024
شهادت حضرت معصومه

حوزه/ ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به‌مناسبت سالروز وفات شهادت‌گونه حضرت معصومه(سلام‌الله‌علیها) در حرم مطهر رضوی اعلام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، همزمان با سالروز رحلت شهادت‌گونه اخت‌الرضا(ع)، حضرت فاطمه معصومه(س) ویژه‌برنامه‌های عزاداری و سوگواری در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

این ویژه‌برنامه‌ها از شامگاه یکشنبه ۲۲ مهرماه مصادف با شب رحلت بانوی کرامت بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء با قرائت زیارت امین‌الله از سوی جواد قربان‌پور آغاز می‌شود و در ادامه زائران حرم مطهر رضوی پس از استماع شعرخوانی رضا رحیمی عنبران، پای منبر حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل مقری می‌نشینند.

مرثیه‌سرایی در سوگ رحلت حضرت فاطمه معصومه(س) با نوای ابراهیم احمدی و ابوطالب خالق‌پور نیز از دیگر برنامه‌های این مراسم است.

روز دوشنبه ۲۳ مهرماه نیز از ساعت ۹:۳۰، این ویژه‌برنامه‌ها با بیان احکام و مسائل شرعی از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی نجات آغاز می‌شود و سپس حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالفضل مبارز، شاعر آئینی اهل بیت(ع) سروده‌های خود را با موضوع اخت الرضا(ع) به بانوی با کرامت قم تقدیم می‌کند، همچنین حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسین ذاکر در این مراسم به ایراد سخنرانی می‌پردازد و در پایان مهدی نیک‌بخت در سوگ حضرت معصومه(س) مرثیه‌سرایی می‌کند.

آئین عزاداری شام وفات حضرت معصومه(س) نیز شامگاه دوشنبه بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء با قرائت زیارت امین‌الله با نوای جواد قربان‌پور آغاز می‌شود، و در ادامه مهدی گواهی در مدح حضرت معصومه(س) دکلمه‌خوانی می‌کند.

سخنران این مراسم حجت‌الاسلام‌ والمسلمین اسماعیل مقری و پایان مراسم نیز با مرثیه‌سرایی احد سبزی و علیرضا نژادحسین همراه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha