دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ |۱۰ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 14, 2024
بابایی

حوزه/ بابایی به لزوم الگوگیری از دیدگاه‌های امام علی(ع) در حکمرانی اشاره کرد و گفت: اقامه حق و جلوگیری از تضییع حقوق مردم از اصول اصلی این حکمرانی است.   

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، محمدرضا بابایی استاندار یزد در آیین تکریم و معارفه استاندار یزد، با قدردانی از زحمات مهران فاطمی استاندار پیشین، به نقش برجسته وی در دوران خدمت اشاره کرد و اظهار داشت: مهران فاطمییکی از استانداران سرآمد در دولت شهید رئیسی بود و در دوران خدمت خود خوش درخشید.

بابایی به لزوم الگوگیری از دیدگاه‌های امام علی(ع) در حکمرانی تأکید کرد و گفت: اقامه حق و جلوگیری از تضییع حقوق مردم از اصول اصلی این حکمرانی است.

وی با اشاره به تجربیات خود در عرصه مدیریتی، خاطرنشان کرد: من به هیچ جناحی وابسته نیستم و در تمام دولت‌ها خدمت کرده‌ام.

بابایی خاطرنشان کرد: گفتمان دکتر پزشکیان به من نزدیک است، او انسانی صادق، درستکار و فعال است و این صداقت و وعده‌های صادقانه، برای من ارزشمند است.

استاندار یزد به ضرورت وفاق ملی تأکید کرد و یادآور شد: یکی از اصول مهم حکمرانی، وفاق و همدلی بوده و نباید میان جناح‌ها اختلاف ایجاد شود.

وی تصریح کرد: وفاق، به‌عنوان محور اصلی در توسعه کشور باید مورد توجه همه جریان‌ها باشد.

بابایی با اشاره به مبنای فکری خود از قرآن کریم، گفت: هدف اصلی ما باید خدمت به مردم و نه کسب منافع شخصی و دنیوی باشد.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: کسانی که برای خدمت به مردم وارد عرصه می‌شوند، باید صداقت و تعهد داشته باشند.

وی به تشریح برخی از راهبردهای خود در مدیریت استان پرداخت و تأکید کرد: من به این عرصه نیامده‌ام مگر برای اقامه حق و دفع باطل.

وی با بیان اینکه یکی از راهبردهای اخلاقی ما مردمداری است، ابراز کرد: همه افراد جامعه، صرف نظر از جایگاه و موقعیت‌شان، باید از خدمات دولتی به‌صورت مساوی بهره‌مند شوند و تکریم مردم و رعایت حقوق آن‌ها از اولویت‌های اصلی مدیریت خواهد بود.

استاندار یزد به موضوع شایسته‌سالاری نیز اشاره کرد و گفت: شایسته‌سالاری یکی دیگر از راهبردهای ما خواهد بود.

بابایی با بیان اینکه افرادی که توانمندی و صلاحیت دارند، باید در جایگاهی که شایسته آنهاست قرار گیرند، یادآور شد: ما باید از نخبگان و شایستگان جامعه استفاده کنیم و این موضوع از اصول اساسی ما خواهد بود.

بابایی به راهبردهای اجرایی دولت نیز اشاره کرد و ادامه داد: از سیاست‌های اصلی دولت فعلی، اجرای احکام برنامه هفتم توسعه است.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌های دولتی باید بندهای مرتبط با این برنامه را استخراج کرده و بر اساس آن برنامه‌ریزی کنند، خاطرنشان کرد: ما نباید شاهد عدم تحقق احکام برنامه باشیم، همان‌طور که در برنامه پنجم توسعه بخش زیادی از آن محقق نشد.

وی به چالش‌های اقتصادی استان یزد نیز اشاره کرد و افزود: صنعت، تولید و کارآفرینی باید مورد حمایت قرار گیرند، اما این اقدامات نباید به بهای آسیب رساندن به محیط زیست و منابع استان باشد.

بابایی با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های نیروی انسانی، گفت: باید از تمامی ظرفیت‌های نیروی انسانی استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هماهنگی بین مدیران شهرستان و نمایندگان مجلس یک اصل حیاتی است و در دوره جدید مدیریتی هیچ ناهماهنگی‌ای در این زمینه پذیرفتنی نخواهد بود.

استانداریزد با ابراز امیدواری نسبت به آینده استان یزد، اظهار کرد: با کمک و همکاری همه مردم، نخبگان، مدیران و نمایندگان، یزد را به سمت رشد و شکوفایی بیشتر هدایت خواهیم کرد، این مسیر نیازمند همدلی، وفاق و تلاش همه‌جانبه است تا بتوانیم به اهداف خود برسیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha