دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ |۱۰ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 14, 2024
هجرت با بصیرت معصومه(س) قم را به نقطه ثقل جهان اسلام تبدیل کرد

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله مدنی کاشان گفت: هجرت همراه با بصیرت حضرت معصومه(س)، از مدینه به سوی ولی امرش حضرت امام رضا(ع) باعث شد قم نقطه ثقل جهان اسلام شود.

حجت‌الاسلام سیدعباس شریفیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، با اشاره به آیه شریفه «فَاستَقِم کَما اُمِرتَ وَ مَن تابَ مَعَکَ وَ لا تَطغَوا اِنَّهُ بِما تَعمَلونَ بَصیرٌ»، اظهار داشت: حضرت معصومه(س) با حضور به‌موقع همراه عده‌ای از سادات مدینه برای کمک و یاری رساندن به امام زمانش، استقامت و ایستادگی را به انسان‌ها یاد دادند.

ویتاسیس مدرسه فیضیه و پس از آن حوزه علمیه قم را از جمله برکات و خیرات با عظمت حضرت فاطمه معصومه(س) دانست و تصریح کرد: تمامی علما و فقها علم و دانش خود را مدیون آن حضرت هستند.

وی با بیان اینکه حضرت معصومه(س) برای کمک به ولی امرش و دفاع از مظلوم هرگز ساکت نمی‌نشستند، یادآور شد: این مهم بیانگر آن است که مسلمانان باید برای دفاع از مظلومان و برملا کردن توطئه‌های ظالمان در هر زمان، وظیفه و رسالت خطیری بر عهده دارند.

مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله مدنی کاشان، تصریح کرد: حضرت معصومه(س) عمر کوتاه اما پربرکت خود را مانند مادر سادات و لقب فداها ابوها را هم از پدر خود حضرت امام موسی بن جعفر(ع) مانند زهرای اطهر(س) که این لقب را از رسول خدا(ص) دارد.

وی، تصریح کرد: این بانوی بزرگ اسلام مانند عمه ساداتش حضرت زینب کبری(س) در اواخر ماه محرم، به همراهی برادر بزرگوار خود برای دفاع از دین اسلام و حمایت از حق و امام از مدینه حرکت کرد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha