چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ |۱۲ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 16, 2024
مجمع اهل‌بیت(س) سوریه

حوزه/ مجمع اهل‌بیت (ع) سوریه در پیامی درگذشت یکی از علمای برجسته شیعه در این کشور را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مجمع اهل بیت(ع) سوریه در پیامی، ارتحال آیت الله سید علی مکی از علمای برجسته شیعه در این کشور را تسلیت گفت.

این مجمع در پیام خود تاکید کرد که آیت الله سید علی مکی العاملی، عمر خودش را در میان امتش سپری کرد، در حالی که دغدغه جدش امام حسین(ع) که اصلاح در میان امت بود را دنبال می کرد و در این راه از یک مسجد به مسجد دیگری و از یک حسینیه به حسینیه دیگری می رفت.

متن ترجمه فارسی این پیام که به زبان عربی صادر شد به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«إذا مات العالم ثلم فی الإسلام ثلمة لا یسدها شیء إلی یوم القیامة»(هرگاه عالمی بمیرد رخنه ای جبران ناپذیر در اسلام ایجاد می شود که تا روز قیامت هیچ چیز آن را فرو نمی ‏پوشد)

آیت الله سید علی مکی العاملی، عمر خودش را در میان امتش سپری کرد، در حالی که دغدغه جدش امام حسین(ع) که اصلاح در میان امت بود را دنبال می کرد و در این راه از یک مسجد به مسجد دیگری و از یک حسینیه به حسینیه دیگری می رفت تا علم را بین مردم، نشر بدهد و مستندان را پناه بدهد و فقرا را یاری برساند. او در هر کجا که لازم بود از دمشق تا ایران و سپس لبنان، حضور یافت و به کار تبلیغی و اصلاح بین امت تا وظیفه قضاوت پرداخت.

ارتحال این عالم در کنار سیره معطر و راه نورانی که از خود برجای گذاشت، شکافی در امت و زخمی در قلوب دوستداران و شاگردانش برجای گذاشت که هرگز التیام نخواهد یافت.

در سوگ این عالم بزرگوار امت اسلامی از خداوند متعال مسئلت داریم که او را با رحمت واسعه خود در بهشت برین، جای بدهد و با اجداد طاهرینش، محشور کند و به خانواده و بستگان و محبانش، صبر و سلوان عطا نماید.

دمشق

مجمع اهل بیت(ع) سوریه

۱۰ ربیع الثانی ۱۴۴۶ هجری قمری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha