چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ |۱۲ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 16, 2024
نشست

حوزه/ مدرس حوزوی گفت: رسانه های ارتباط جمعی از سویی مفهموم حقوق بشر و آزادی را پرفضیلت جلوه داده و از سوی دیگر غرب را مهد آزادی و مدافع حقوق بشر قلمداد می‌کند درحالی که بیشترین نقض حقوق بشر و آزادی در این کشورها صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام دکتر احمدی در نشست فرهنگی مدرسه علمیه نورالهدی حوزه علمیه نورالهدی شهرستان ماهدشت در استان البرز که با موضوع «توانمندسازی سواد رسانه» و با حضور طلاب، فرماندهان پایگاه‌های بسیج، سرگروه‌ها و مربیان تربیتی و مادحین سطح شهر با همکاری حوزه بسیج ۵۱۸ حضرت ام البنین سلام الله علیها و ناحیه جواد الائمه علیه السلام برگزار شد، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند: در دوران هوش مصنوعی و کوانتوم و اینترنت نمی‌شود با همان ابزارهای چهل سال قبل کار کرد باید ابزارها متناسب با زمان باشند اما آنچه تغییر نمی‌کند جبهه‌بندی‌ها است.

وی در ادامه به بحث تاکتیک انتقال، تلطیف و تنذیر پرداخت و گفت: استفاده از نمادهای مذهبی و یا ملی و انتساب به اشخاص و جریان هایی که مورد اقدام توده های عمومی مردم هستند تاکتیک انتقال نامیده می‌شود در این تاکتیک از ابزارهای گوناگون از جمله طنز، کاریکاتور، داستان های کوتاه و موسیقی استفاده می‌شود.

این مدرس بیان کرد: در تلطیف و تنذیر مرتبط ساختن با کلمه ای پرفضیلت استفاده می‌شود تا آن را بدون بررسی و شواهد بپذیریم و تصدیق کنیم. رسانه های ارتباط جمعی از سویی مفهموم حقوق بشر و آزادی را پرفضیلت جلوه داده و از سوی دیگر غرب را مهد آزادی و مدافع حقوق بشر قلمداد می‌کند درحالی که بیشترین نقض حقوق بشر و آزادی در این کشورها صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha