پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 17, 2024
علی موحدی راد

حوزه/ رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: برای تسهیل در وصول مطالبات بانک‌ها شعب ویژه رسیدگی به جرائم پولی و بانکی در دادسراها و در شهرهای بزرگ مانند زاهدان، زابل و چابهار تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زاهدان، حجت الاسلام و المسلمین علی موحدی راد، روز پنجشنبه در نشست کمیسیون هماهنگی بانک‌های سیستان و بلوچستان در محل سالن جلسات بانک صنعت و معدن استان با تاکید بر اینکه نگاه دستگاه قضایی به این سیستم نگاه حمایتی است در خصوص همکاری نزدیک دادگستری با بانک های استان به منظور وصول مطالباتی که نیازمند به پیگیری ویژه مقامات قضایی دارد قول مساعد داد.

وی ادامه داد: برای شرکت هایی که اعلام ورشکستگی در سیستان و بلوچستان می کنند کارگروه ویژه متشکل از نماینده قوه قضائیه، نماینده بانک و نماینده استانداری تشکیل و به موضوع به صورت تخصصی رسیدگی می شود.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان تاکید کرد: سرمایه گذاران نباید منابع مالی خود را از استان خارج کنند و باید شرکت ها، کارخانه ها و معادن حساب های بانکی خود را به استان انتقال دهند تا سرمایه در استان در گردش باشد.

وی همچنین به تلاش برای وصول مطالبات بانک‌ها نیز تاکید کرد و افزود: برای وصول این مطالبات موضوع در کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان مطرح شود و بانک ها نیز باید به وظایف و تکالیف قانونی خود در راستای حمایت از تولید و اشتغال در استان عمل کنند.

حجت الاسلام موحدی راد اظهار کرد: برای پرونده های قضائی مربوط به بانک ها از کارشناسان رسمی امور بانکی در استان استفاده شود.

وی بر تشکیل هیات نخبه سه نفره از کارشناسان حقوقی بانک ها برای مشاوره و اعلام بخشنامه های بانکی در پرونده های حقوقی مرتبط با آنها تاکید کرد و گفت: مشکلات بانک ها در سازمان ثبت اسناد و املاک سیستان و بلوچستان که مربوط به نوبت دهی به بانکها برای اقدامات اجرایی است باید با ارتباط با مدیر کل این سازمان این موضوع را حل و در سریع ترین زمان ممکن این مشکل مرتفع شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha