یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ |۱۶ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 20, 2024
مروری بر کارنامه آیت‌الله مهدوی کنی در «سعادتنامه»

حوزه/ رادیو ایران در سالروز رحلت «آیت‌الله مهدوی کنی» ویژه‌برنامه «سعادتنامه» را پخش می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، ۲۹ مهر سالروز رحلت آیت‌الله مهدوی کنی است که نقش بی‌بدیلی در دوران قبل و بعد انقلاب اسلامی داشت.

مریم هدیه‌لو تهیه‌کننده «سعادتنامه» در گفت و گویی در این ارتباط بیان کرد: مروری بر کارنامه‌ فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی «آیت‌الله مهدوی کنی» به خوبی تعهد ایشان را به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی نشان می‌دهد. عزم وی، در مبارزه با رژیم شاهنشاهی در حدی بود که منجر به زندانی شدن و شکنجه‌ی وی نیز شد. ایشان بعد از انقلاب نیز در بسیاری از موارد بانی و موسس بسیاری از آن نهادها بودند.

وی ادامه داد: این روحانی بزرگ که قبل از انقلاب از فعالان و مبارزان انقلاب اسلامی و از پیروان و شاگردان امام (ره) نیز بودند، مبارزات خود را از یکی از مساجد تهران آغاز کردند و نقش بزرگی در تربیت جوانان در مسیر مبارزه داشتند. مبارزات ایشان تا جایی پیش رفت که به دلیل مبارزات علیه رژیم پهلوی، چندین بار دستگیر شدند و به زندان افتادند. فعالیت‌ها و خدمات این عالم بزرگ بعد از انقلاب نیز تداوم یافت؛ به‌طوری‌که با تشکیل کمیته‌ انقلاب از سوی امام (ره)، به عنوان اولین فرمانده این کمیته منصوب شدند و خدمات ارزنده‌ای در این زمینه ایفا کردند.

«سعادتنامه» امرزو یکشنبه ۲۹ مهر، مروری بر سابقه درخشان سیاسی «آیت‌الله مهدوی کنی» دارد و ساعت ۱۳:۳۰ با اجرای خانم زهرا تقی‌ملا از رادیو ایران پخش می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha