یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ |۱۶ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 20, 2024
علی اکبر باقری

حوزه / حجت‌الاسلام باقری با اشاره به مشکل بیکاری جوانان در پارس آباد، گفت: جوانان متخصص، خام فروشی دو شرکت بزرگ این منطقه را می‌بینند و حسرت می‌خورند که چرا به کار گرفته نمی‌شوند تا با تبدیل این محصولات به این منطقه رونق دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت‌الاسلام علی اکبر باقری امام جمعه پارس آباد در مورد مشکلات کشت و صنعت مغان، اظهار داشت: دشت مغان با کشت و صنعت‌های موجود در آن شناخته می‌شود، به‌ویژه مجموعه کشت و صنعت مغان که اوج آن در دهه چهل و پنجاه بود.

امام جمعه پارس آباد با اشاره به حاصل خیزی این منطقه گفت: کشت و صنعت و دامپروری مغان دارای هزاران هکتار زمین هستند، بزرگترین دامپروری کشور را دارند، تولید ذرت و امثال آن نیز از دیگر کارهایی است که این کشت و صنعت‌ها انجام می‌دهند.

وی موفقیت این شرکت‌ها در اوایل انقلاب را ستود و ابراز کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته موفقیت چندانی در مدیریت این دو شرکت مشاهده نمی‌شود، شرکتی که حدود شصت سال پیش تأسیس شده باید روز به روز شکوفا می‌شد و برای جوانان اشتغال زایی بیشتری پیدا می‌کرد.

حجت‌الاسلام باقری، شرکت کشت و صنعت مغان و شرکت کشت و صنعت پارس را در استخدام و اشتغالزایی ناموفق ارزیابی کرد و یادآور شد: به جای اینکه مرکزی برای جلب رضایت مردم به نظام و انقلاب باشند و بدون تبعیض به صورت تخصصی استخدام‌هایی داشته باشند و مردم را جذب کنند و از جوانان برای رونق کار خود استفاده کنند، به صورت سفارشی استخدام‌هایی را انجام می‌دهند که متأسفانه بیشتر باعث نارضایتی و تبعیض در جامعه و بدبینی مردم به نظام، دولت و جمهوری اسلامی شده‌اند.

امام جمعه پارس آباد، به وجود اختلافاتی در هیأت مدیره و مدیریت این شرکت‌ها اشاره کرد و گفت: در برهه‌ای شرکت خصوصی، کشت و صنعت مغان را دریافت کرد و کارهایی انجام داد، البته مالکیت زمین‌ها با این متراژ باید تنها به صورت اجاره از سوی دولت به بخش خصوصی واگذار شود.

وی به فعالیت‌های بخش خصوصی در کشت و صنعت و به کارگیری و اشتغالزایی چندین نفر اشاره کرد و ادامه داد: بخش دولتی و کشت و صنعت‌ها با این همه زمین می‌توانند ۱۰ هزار نفر را استخدام کنند و به کار بگیرند، ولی شنیده می‌شود این دو شرکت به جای کار، این زمین‌ها را اجاره می‌دهند.

حجت‌الاسلام باقری ابراز کرد: بخش صنایع تبدیلی این کشت و صنعت‌ها بعد از انقلاب نه تنها پیشرفت نکرده، بلکه همان فعالیت گذشته خود را نیز انجام نمی‌دهد، این عقب ماندگی هم ما را در پاسخگویی به مردم ناتوان کرده است، آرد و شکر و ذرت اینجاست ولی همین‌ها خام فروشی می‌شود، صنایع تبدیلی در اینجا از بین رفته و جوانان بیکار حسرت می‌خورند.

امام جمعه پارس آباد، با اشاره به مراجعات مکرر خود به مدیران منطقه برای حل مشکلات، اظهار کرد: بعد از این همه تذکر در خطبه گفتم و پیشنهاد دادم که این همه جوان بیکار همه تخصص‌هایی که شما نیاز دارید را دارند، با سند و مدرک و دلایل درست استخدام کنید، به زبان چشم می‌گویند و در عمل هیچ کاری نمی‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha