دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ |۱۷ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 21, 2024
نشست با گروه های علمی

حوزه/ جلسه هم اندیشی در زمینه موضوعات گروه‌های علمی، پایان نامه ها و رساله های علمی، با حضور مدیر آموزش و برنامه ریزی و مسئول مدارج علمی در محل مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان برگزار شد.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، جلسه هم اندیشی و تبادل نظر در زمینه موضوعات گروه‌های علمی، پایان نامه ها و رساله های علمی، با حضور مدیر آموزش و برنامه ریزی و مسئول مدارج علمی در محل مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان برگزار شد.

حجت الاسلام علی حیدری، مدیر آموزش و برنامه ریزی حوزه علمیه خراسان در این جلسه ضمن اشاره به ظرفیت های گروه های علمی مدارس و مراکز تخصصی، گزارش اجمالی از فرایند واگذاری امور از ستاد به صف ارائه و برخی اقدامات صورت گرفته در مدارج علمی را تشریح کرد.

وی با اشاره به افزایش گروه های علمی در یکساله اخیر شامل تشکیل و اضافه شدن ۲۳ گروه علمی جدید، عنوان کرد: تعداد گروه های علمی مدارس و مراکز تخصصی از جمله تشکیل گروه های ستادی و صفی مصوب، شامل ۷۰ گروه مدارس و مراکز تخصصی برادران و خواهران و همچنین تشکیل هدفمند گروه های علمی ستادی شامل هشت گروه علمی در هشت عرصه دانشی صورت گرفته است.

مدیر آموزش و برنامه ریزی حوزه علمیه خراسان در ادامه با اشاره به تشکیل گروه های علمی ستادی، از در دست اقدام بودن تشکیل گروه علمی فقه و اصول عمومی در مدارس دارای مجوز سطح چهار و همچنین پیگیری امور پایان نامه در مدارس دارای مجوز دروس خارج خبر داد.

حجت الاسلام حیدری به بروز رسانی دستورالعمل شرائط و شرح وظایف گروه های علمی ستادی و صفی، که در شورای مدارج علمی به تصویب رسیده و در قالب نامه به مدارس ابلاغ شده است اشاره نمود و از افزایش تعداد اساتید راهنما خبر داد و گفت: دوره ارتقای استاد مشاور پایان نامه به راهنما در تیر ماه۱۴۰۳ برگزار شد.

وی همچنین از تقویت حق الزحمه اساتید راهنما و مشاور و داور خبر داد.

همچنین در ادامه این جلسه دبیران گروه های علمی به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و در زمینه توجه به جوان گرایی در گروه های علمی و تربیت نیرو، ارتباط گیری شبکه ای مدارس و مراکز تخصصی، تدوین نظام مسائل، جامعیت اعضای گروه های علمی، تشویقی بودن نمره مقاله مستخرج از پایان نامه سطح سه، داشتن گروه های علمی تمام وقت، تقویت مزایای اساتید راهنما و مشاور و گروه های علمی و حضور مستمر اساتید در راهنمایی تدوین پایان نامه از ابتدای تصویب موضوع تا دفاعیه آن نکاتی را بیان نمودند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha