دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
روشن

حوزه/ مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر از پرداخت کمک هزینه خرید مسکن و همچنین اهدا سکه تمام بهار آزادی به خانواده های دارای نوزاد چند قلو خبر داد.

به گزاش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، عباس روشن، مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر، عصر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: پدیده چند قلوزایی و مراقبت از آنها بطور همزمان نیازمند حمایت بوده و بسیاری از این خانواده ها به دلیل نداشتن توان مالی لازم در زمان تولد نوزادانشان، به یکباره دچار مشکلات فراوانی در امور نگهداری و مخارج زندگی خواهند شد.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر در ادامه گفت: توجه به سیاست های جمعیتی ابلاغی مقام معظم رهبری در راستای ترغیب خانواده ها به فرزند آوری تفاهم نامه‌ای به صورت مشترک بین این نهاد و بنیاد علوی منعقد گردیده تا از این طریق خانواده های مزبور مورد عنایت قرار گیرند.

روشن بیان کرد: در ۶ ماهه اول سال جاری ۳ مورد خانواده چند قلوزا تحت حمایت کمیته امداد وجود داشته که با ارسال درخواست به دفتر مقام معظم رهبری و پس از انجام مراحل قانونی و تایید در کمیسیون مرکز تعداد ۱۲ سکه تمام بهار آزادی به خانواده ها اهداء شده که سهم فرزندان هر کدام یک قطعه ومادر نیز یک قطعه سکه تمام بهارآزادی بوده است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر خاطرنشان کرد: مساعدت در زمینه کمک هزینه خرید مسکن این خانوادها تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض و مبلغ ۵۰ میلیون تومان به صورت وام قرض الحسنه قابل پرداخت می باشد.

روشن در ادامه بیان کرد: علاوه بر این جمعا مبلغ ۷۵۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض به عنوان کمک معیشت به این سه خانواده نیز پرداخت شده است و تا رسیدن نوزادان به سن دو سالگی کمک هزینه شیر خشک و پوشاک بصورت بلاعوض پرداخت می گردد.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر خاطرنشان کرد: اولویت نیازمندی این خانواده ها در وهله اول مسکن، معیشت و درمان می باشد و تعداد نوزادان متولد شده همزمان در آن خانواده باید بیش از سه نوزاد باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha