دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
صفار

حوزه / حسین صفارزادگان گفت: «ببعی قهرمان» در پس داستانی کودکانه نکات آموزشی و اخلاقی بسیاری در خود به همراه دارد. این فیلم طبق اظهار نظرهای کودکان با آنها ارتباط برقرار کرده و توانسته پیام خود را به آنها منتقل کنند. کارهای دیگری نظیر «بچه زرنگ» یا «فیلشاه» نیز چنین مسیری را پیموده‌اند و در اشاعه مفاهیم دینی موفق عمل کرده اند.

حسین صفارزادگان کارگردان انیمیشن «ببعی قهرمان» در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه با بیان اینکه انیمیشن ایران به کیفیت بسیار بالایی رسیده است، گفت: امروز دیگر تفاوت چندان زیادی بین انیمشن‌های ایرانی و خارجی وجود ندارد حتی می‌توان گفت به لحاظ کیفی به استانداردهای جهانی نزدیک شده‌ایم. انیمیشن «ببعی قهرمان» که این روزها در سینماهای کشور روی پرده رفته است بعد از موفقیت مجموعه «ببعی قهرمان» در تلویزیون تولید شد و روند ساخت چنین کاری در سینما و تلویزیون ادامه خواهد داشت.

وی افزود: ساخت انیمیشن‌هایی که در آنها به فرهنگ ایرانی اسلامی توجه شده، جز الزامات است زیرا در شرایطی که کودکان ما در معرض تولیدات خارجی است نیاز داریم با فیلم‌ها و انیمیشن‌های بومی آنها را با فرهنگ خودمان آشنا کنیم. این اتفاق جدا از سرگرمی می‌تواند پندآموزی داشته و به آنها سبک زندگی مناسب را بیاموزد.

این انیمشن‌ساز با بیان اینکه با ساخت تولیدات پویانمایی، می‌توان مفاهیم دینی را به مخاطب کودک منتقل کرد، گفت: در بسیاری از تولیدات خارجی تلاش می‌شود با زبان انیمیشن مفاهیم دینی و اخلاقی مورد توجه قرار بگیرد، اما متاسفانه ما در کارهای خود عموما به صورت مستقیم و سطحی به این موضوع نظر داریم برای همین نیز نمی‌توانیم در جذب مخاطب موفق باشیم اما در چند سال اخیر خوشبختانه اتفاقات خوبی رخ داده و انیمیشن‌هایی روی پرده سینماها رفته‌اند که با رویکردی صحیح و حرفه‌ای موضوعات دینی را مد نظر داشته‌اند برای همین نیز در جذب مخاطب موفق بوده و توانسته‌اند تاثیرگذاری خود را داشته باشند.

صفارزادگان تاکید کرد: فیلم کودک یک مزیت بسیار مهم دارد که باید روی آن تاکید ویژه داشت. مخاطب انیمیشن تنها کودکان نیستند بلکه تمام خانواده آن را می‌بینند. کودکان به همراه خانواده خود به سینما می‌آیند برای همین اگر جذابیت کارهای پویانمایی را بیشتر کنیم خواهیم توانست مخاطب بزرگسال را هم جذب کنیم. این اتفاق در آثاری چون «ببعی قهرمان» و... رخ داده و باز هم می‌تواند ادامه پیدا کند.

کارگردان فیلم ببعی قهرمان در انتها تصریح کرد: اکران فیلم کودک باید بیشتر مورد حمایت باشد چون پایه و اساس سینما را فیلم کودک شکل می دهد وقتی ما بتوانیم فیلم کودک را به شکلی مطلوب تولید کرده و به نمایش در آوریم هم دستاورد اقتصادی به سینما تزریق کرده‌ایم هم اینکه سلیقه سازی مناسبی انجام داده‌ایم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha