دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
پدافند هوایی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی گفت: آموزش و احساس مسئولیت از مهمترین اصول پدافند غیرعامل است چون ترک فعل در این زمینه ضررهای جبران‌ناپذیری در پی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی امروز شنبه (۵ آبان) در دیدار با اعضای شورا و رابطین پدافند غیرعامل دستگاه های اجرایی استان اظهار کرد: موضوع پدافند غیرعامل به یک احساس فطری با دو اصل جلب نفع و دفع ضرر برگشت می‌کند، که نه تنها در زندگی انسان مطرح است بلکه همه‌ی موجودات زنده از این احساس برخوردار هستند.

وی افزود: برخی افراد به اشتباه خیال می‌کنند که از هر چه خوششان بیاید نفع‌شان است و از هرچه بدشان بیاید ضررشان است، در حالی که چنین نیست چون خیلی چیزها ممکن است به ظاهر انسان به آن تمایل نداشته باشد اما نفعی او در همان باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه انسان یک زندگی ویژه دارد و طوری آفریده شده که باید از راه علم، عقل، وحی و تجربه به این برسد که نفع و ضررش در چیست، عنوان کرد: یکی از مسائل ضروری در اصول پدافند غیرعامل در زوایای مختلف، مسئله‌ آموزش و احساس مسئولیت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی ادامه داد: اگر حساسیت و احساس مسئولیت از جهت انجام عمل بسیار در پدافند غیرعامل ضروری است چون ترک فعل در این زمینه ضررهای جبران‌ناپذیری در پی خواهد داشت.

وی متذکر شد: اگر در اینگونه مسائل سهل‌انگاری شود افراد خواه ناخواه در ضررهای وارد شده بر جامعه مسئول هستند چون مسئولیت را پذیرفته و باید پاسخگو باشد، لذا سپردن امانت به دست افراد مسئولیت‌پذیر حائز اهمیت است.

امام جمعه بیرجند با تأکید بر اینکه ایران اسلامی و انقلابی در مدت ۴۵ سال گذشته در مقابل انواع توطئه‌ها و تهاجم‌ها نظامی و مسائل سیاسی و اجتماعی ایستاده و پیروزمندانه سردرآورده است، افزود: با توجه به اخیار ۲۴ ساعت گذشته می‌بینید که امروز برخی‌ها دارند شانس خود را آزمایش می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: آن روزی که تازه انقلاب شده بود و ارتش جمهوری اسلامی هنوز خودش را بازسازی نکرده بود و سپاه عزیز هنوز تشکیلاتش را منظم نکرده بود، و بسیاری از تشکیلات سیاسی یا اجتماعی سرو سامانی نگرفته بودند، این کشورهای پُز داده‌ی اروپا و آمریکا و صهیونیست‌ها با استفاده از این فرصت، صدام را تجهیز کردند تا به ایران حمله نظامی کند، که امام رحمت الله علیه فرمود: صدام یک سیلی بخورد که از جایش حرکت نکند.

وی در پایان گفت: اکنون نتانیاهو هم می‌خواهد شانس خود را امتحان کند که امیدواریم این پیروزی‌ها جبهه مقاومت زمینه‌ تمدن اسلامی و منجر به ظهور حضرت مهدی صاحب الزمان علیه السلام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha