دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
حجت الاسلام عباسپور

حوزه / معاون فرهنگی اداره کل اوقاف استان قزوین گفت:  ورزش نه تنها در عصر حاضر بلکه قرن‌ها پیش پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار (ع) به ارزش و اهمیت آن اهتمام ویژه داشتند.

حجت الاسلام میثم عباسپور در حاشیه مسابقات ورزشی جام وقف وایثار و در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین گفت: ورزش نه تنها در عصر حاضر بلکه قرن‌ها پیش پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار (ع) به ارزش و اهمیت آن اهتمام ویژه داشتند و ورزش هایی نظیر سوارکاری از جمله اولویت های ورزشی در جامعه اسلامی به شمار می رود که به آن سفارش و تاکید بسیار شده است.

حجت الاسلام عباسپور خاطرنشان کرد: امیرالمومنین علی(ع) قبل از آنکه یک امام باشد یک ورزشکار بود و هنگامی که گفته می شود عقل سالم در بدن سالم است لزوم توجه بیش از پیش را به امر ورزش در جامعه نشان می دهد لذا اگر می خواهیم جامعه ای سالم داشته باشیم باید در ابتدای امر به اخلاق مداری در ورزش توجه کنیم.

وی ادامه داد: وظیفه ورزشکار حرفه ای تنها کسب نتیجه نیست و این افراد باید به عنوان الگوی کامل اخلاق و مروج فرهنگ اسلامی نیز در جامعه ظاهر شوند.

حجت الاسلام عباسپور تصریح کرد: ورزشکار حرفه ای به لحاظ تعلق به تیم و جامعه ورزشی باید نسبت به رعایت باید و نبایدهای مختلفی اهتمام داشته باشد.

وی تصریح کرد: ورزش در زندگی به عنوان یک نیاز فردی و اجتـماعی محسوب می شود و زندگی صنعتی و ماشینی بر ضرورت توجه بیشتر به این نیاز افزوده است.

حجت الاسلام عباسپور اظهار کرد: نوع پوشش، رفتار، مراودات و مصاحبه های ورزشکاران حرفه ای همواره مورد توجه اقشار خاصی در جامعه است و از این حیث ورزشکاران خواسته و ناخواسته مروج الگوهای رفتاری هستند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف وامور خیریه قزوین تصریح کرد: تیم های ورزشی اگر در خدمت ترویج اخلاق و جوانمردی باشند، می توان از آنها به عنوان بستر رشد و توسعه کارهای فرهنگی و فرهنگ سازی استفاده کرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha