دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
نصاری

حوزه / عبدالرضا نصاری گفت: ما نیاز داریم با ابزار سینما گوشه‌ای از رشادت‌های قهرمانان مقاومت را ترسیم کنیم. برای ساخت فیلم در این حوزه نیز باید با بهترین امکانات موجود ورود کرد تا اثر تولیدی کیفیت لازم را داشته باشد.

عبدالرضا نصاری؛ بازیگر فیلم سینمایی «قلب رقه» در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه اظهار کرد: در فیلم سینمایی «قلب رقه» تلاش شده چهره واقعی داعش ترسیم شود. این گروهک به اسم دین دست به جنایاتی می‌زند که هیچ ربطی به اسلام ندارد. ما این امر را به روشنی در فیلم شاهد هستیم. برای همین ساخت چنین آثاری در سینما امری ضروری است.

وی افزود: تصویرگری از مقاومت در هنر هفتم، دلایل بسیار محکم و استراتژیک دارد چون نیروهای مدافع حرم و جبهه مقاومت مشغول نبرد با صهیونیست‌ها و داعشیان هستند. ما نیاز داریم با ابزار سینما گوشه‌ای از رشادت‌های این قهرمانان را ترسیم کنیم. برای ساخت فیلم در این حوزه نیز باید با بهترین امکانات موجود ورود کرد تا اثر تولیدی کیفیت لازم را داشته باشد.

این بازیگر با تاکید بر اینکه در سینمای دنیا ساخت فیلم‌هایی درباره قهرمانان جنگ یکی از اولویت‌های ویژه است، گفت: نگاهی به فیلم‌های آمریکایی بیندازید تا متوجه شوید هر ساله چه میزان فیلم ساخته می‌شود تا از سربازان آمریکایی به عنوان ناجی در جهان نام برده شود. برای رسیدن به این خواسته نیز تنها به ساخت چند فیلم یا سریال اکتفا نمی‌کند بلکه هر ساله کارهایی با این محوریت در سینمای غرب تولید می‌شود.

بازیگر فیلم «قلب رقه» تاکید کرد: وقتی ما بتوانیم صلابت نیروهای امنیتی و اطلاعاتی خود را در سینما به درستی تصویر کنیم در حقیقت توانستیم برای کشورمان امنیت به ارمغان بیاوریم چون وقتی قدرت خود را در آثار سینمایی تصویر می‌کنیم ترس به دل بدخواهان این سرزمین انداخته و به آنها اجازه دست درازی به خاک میهنمان را نمی‌دهیم.

وی درباره حضور خود در فیلم «قلب رقه» تصریح کرد: من با کارگردان فیلم خیرالله تقیانی‌پور دوستی دیرینه دارم و در چند کار این کارگردان بازی داشتم. ما درک متقابل خوبی از یکدیگر داریم. برای همین وقتی بازی در فیلم به من پیشنهاد شد آن را پذیرفتم برای اینکه بتوانم نقش خود را به درستی ایفا کنم کتاب‌ها و مصاحبه‌های مختلفی تماشا کردم تا بتوانم شخصیت مورد نظر فیلم را به درستی بازی کنم.

نصاری در انتهای سخنانش تاکید کرد: تمام فیلم‌هایی که در آن قرار است موضوع مقاومت مورد توجه قرار گیرد باید از کلیشه‌های رایج در امان باشد خوشبختانه در «قلب رقه» این اتفاق رخ داده زیرا ما می‌بینیم حتی شخصیت داعشی دارای رگه‌های خاکستری است برای همین مخاطبانی که «قلب رقه» را تماشا می‌کنند با آن ارتباط برقرار کرده پیام آن را می‌پذیرند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha