چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مبلغی در گردهمایی پژوهشگران و مدیران پژوهشی معاونت پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: دفتر تبلیغات اسلامی باید وارد مدیریت پژوهش در عرصه علوم دینی کشور شود و سیاست گذاری مناسبی در این زمینه ارائه دهد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به گستردگی دامنه پژوهش در زمینه های دینی گفت: دفتر تبلیغات اسلامی نماد روشنفکری دینی است که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید داشتند از این رو مطالبات جامعه پیرامون پژوهش علوم دینی، متوجه این دفتر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مبلغی، بر تعامل و ایجاد شبکه پژوهش بین مراکز پژوهشی داخل و خارج از کشور تأکید کرد و گفت: فراهم آوردن این شبکه علاوه بر ایجاد ارتباط میان مراکز پژوهشی جهان اسلام به تخصصی شدن مطالعات علمی کمک می کنند.

رئیس پژوهشکده علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به کاستی های موجود در عرصه ترجمه آثار علمی به زبان های دیگر از راه اندازی واحد ترجمه به زبان های مختلف خبر داد و گفت: اگر در گذشته توجه بیشتر به امر ترجمه داشتیم شاهد درخشش بیشتر حوزه در عرصه پژوهش بین الملل بودیم.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار نخبگان حوزوی و تأکید معظم له بر مدیریت تحول در حوزه‌های علمیه گفت: اگر از فرصتی که هم اکنون پیش آمده بهره مناسب را نبریم ضرر خواهیم کرد.

 

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha