جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024

مراسم گرامی‌داشت، درگذشت محقق و خطیب توانا حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسین حیدری کاشانی، با حضور آیات عظام، نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید، فضلا، طلاب و اقشار مختلف مردم، شب گذشته در مسجد امیرالمومنین علیه‌السلام، قم برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه, در این مراسم یکی از خطبای قم، با اشاره به جایگاه علم و عالم در اسلام گفت: عالمی که با علم و عمل از حریم دین دفاع می‌کند و دیگران از علم او بهره‌ می‌برند و راه تقوا و دینداری را بر‌می‌گزینند، مقامی بالاتر از هزار عابد دارد و در گذشت چنین عالمانی ضایعه‌ای برای اسلام است.

حجت‌الاسلام‌ محمودی، مقام علمی و بیان شیوای حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حیدری کاشانی را ستود و بیان داشت: ایشان عالمی عامل و صاحب قلم، با بیانی شیوا بود و مسلما روحانیونی از این قبیل همواره در قلوب مردم جای خواهند داشت.

وی در بخشی از سخنان خود با استناد به متون اسلامی، بر ضرورت شناخت و معرفت دقیق از مرگ و زندگی تأکید کرد و افزود: مرگ پلی است که دنیا را به آخرت متصل می‌کند و برای مؤمنین همواره مرگی با عزت است که ملائکه آنها را گرامی بدارند و بطور حتم مرحوم حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسین حیدری کاشانی از این قبیل انسان‌ها است.     


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha