چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
کد خبر: 226847
۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۸

جمعی از مدیران و مسئولین اجرایی حوزه علمیه نجف به منظور تبادل نظر و گفتگو پیرامون مسایل مدیریتی، آموزشی، پذیرش، امتحانات و نحوه خدمات آموزشی، رفاهی، با مدیر اجرایی و مسئولین حوزه علمیه خراسان به بحث و تبادل نظر پراختند.

به گزارش مرکز خبر حوزه, مسئول پرداخت شهریه حوزه علمیه نجف گفت: حوزه علمیه نجف اولین حوزه جهان اسلام بشمار می‌رود و در یک دوره چندین ساله، تا زمان سقوط صدام دچار محدودیت‌های ظالمانه‌ای شد و طلاب بدون هیچ گونه برنامه‌ای، در حد بضاعت تحصیل می‌نمودند، اکنون به برکت وجود مقدس حضرت علی ابن ابیطالب(ع) و علمای اعلام، این حوزه کهن مجددا بازگشایی گردیده و دروس خارج و سطح، توسط اساتید معظم تدریس می‌گردد.

وی گفت: در حال حاضر در حوزه علمیه نجف و کربلا و مدارس تابعه 5000 طلبه خواهر و برادر، مشغول تحصیل علوم دینی می‌باشند و از شهریه مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید و خدمات دیگر از قبیل وام قرض الحسنه، اجاره مسکن و ... بهره‌مند هستند.

وی خاطرنشان کرد، تیم اعزامی از حوزه علمیه نجف به حوزه‌های علمیه قم و مشهد مقدس، به منظور همفکری و اخذ تجارب مدیریتی است، تا در آینده بتوانیم حوزه نجف را که قدمت هزار ساله دارد، از جهت آموزشی، پژوهشی، پذیرش، امتحانات، سیستم اداری و ... ساماندهی کنیم و با برنامه‌ریزی بلند مدت شاهد شکوفایی مجدد این حوزه باشیم.

مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان نیز حوزه نجف را حوزه محوری جهان تشیع دانست و گفت: با تلاشی که شخصیت‌های برجسته تشیع همانند شیخ طوسی(ره) داشتند، تحصیل کرده‌های حوزه نجف در ایران همواره می‌درخشیدند.

وی اظهار امیدواری کرد، پس از گذشت یکدوره از حاکمیت ظلم و ستم، رونق و شکوه حوزه علمیه نجف، با تلاش مراجع عظام تقلید و دست اندرکاران این حوزه مقدسه باز گردد و این سفر وسیله‌ای برای تعامل و ارتباط بیشتر حوزه‌های علمیه نجف و خراسان باشد.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین فرجام، دیدار مسئولین حوزه علمیه نجف با اساتید معظمی که در نجف تحصیل کرده و از شاگردان حضرت امام(ره) بوده‌اند و اکنون دارای کرسی درس در سطوح عالیه می‌باشند را ضروری دانست و گفت: در صورت تمایل زمینه این دیدارها را فراهم خواهیم کرد.

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha