چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ |۷ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 11, 2024

همایش تبیین اندیشه‏های سید و سالار شهیدان، حضرت امام حسین(ع) با حضور اندیشمندان، متفکران و علمای شیعه و سنی جهان اسلام، در شهر راولپندی پاکستان برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، شرکت‏کنندگان در این همایش با بررسی شخصیت بزرگ مرد تاریخ جهان اسلام، از اباعبدالله‏الحسین (ع) به عنوان آزادمردی نام بردند که حرکت وی برای مقابله با جور و ستم زمانه، شور عظیمی را در میان مسلمین تا روز قیامت ایجاد کرده است.

قاری نورالحق وزیر کابینه دولت پاکستان در این همایش با اشاره به اینکه هدف قیام امام حسین(ع) ایستادگی در برابر بی‏عدالتی و ظلم بود، تاکید کرد: ملت‏های مسلمان در مقطع کنونی که استکبار جهانی از هرسو اسلام را هدف قرار داده است باید با ادامه راه امام حسین(ع) به مقابله با ظلم و جور زمانه یعنی، آمریکا و رژیم صهیونیستی بپاخیزند.

جواد جعفری از متفکران پاکستانی هم در این همایش اظهارداشت: کسانیکه امام حسین(ع) را می‏شناسند و با شخصیت آن حضرت آشنایی دارند، ذکر حسین همیشه بر لبان آنها جاری است و اگر در خانه هر پاکستانی ذکر حسین(ع) باشد هیچکس جرات تعرض بسوی پاکستان را نخواهد داشت.

سردار انوپ سینگ از جامعه غیرمسلمان سیک‏ها در پاکستان هم بیان داشت: خوشبختم که در محفل امام حسین(ع) شرکت می‏کنم و این حضور را موجب بخشیده شدن گناهان خود تلقی می‏کنم. در محل اقامت من هر دو طرف خانه ما حسینیه قرار دارد که این امر باعث معنویت خانه ما از وجود حسینیه‏ها شده است و ما این امر را از صداهای یا حسین در حسینه‏ها می‏دانیم.

علامه اسد رضا بخاری از علمای مذهبی پاکستان نیز گفت: هم اکنون که جامعه جهانی با یورش رژیم صهیونیستی به غزه در خواب فرو رفته، مسلمانان بیش از این، به شور حسینی نیاز دارند و باید افکار امام حسین(ع) در جهان گسترش یابد.

مرتضی پویا از تحلیلگران سیاسی پاکستان اظهار داشت: وفاداری به امام حسین، وفاداری به پیامبر گرامی و اهل‏بیت است چراکه پیامبر اسلام به امام حسن و امام حسین(ع) محبت زیادی داشتند.

پروفسور ریاض احمد از استادان تاریخ بیان داشت: فداکاری امام حسین(ع) در تاریخ بی‏سابقه بوده است و دیگر الگوی این چنین در آینده نخواهیم داشت. جهان همیشه ایشان را به یاد خواهد داشت و محبت به اهل‏بیت، موجب گسترش محبت و همزیستی در جامعه ما و در جهان می‏شود.

حجت‏الاسلام و المسلمین احمد سالک معاون دبیرکل مجمع جهانی اهل‏بیت(ع) نیز در این همایش گفت: روحیه حسینی موجب تقویت روحیه علیه رژیم صهیونیستی می‏شود چرا که رزمندگان فلسطینی و حزب الله با الهام گرفتن از واقعه کربلا در جهت دفاع از مظلوم و حفاظت از اسلام حرکت می‏کنند. 

وی افزود: امروز روز عزای مسلمین است چرا که مردم مظلوم غزه در زیر آتش صهیونیست‏ها قرار دارند و وظیفه هر مسلمان ازاده حمایت از آنهاست.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha