چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران از الزامی شدن ارتقاء سطح علمی معاونان پژوهش خبر داد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آقای خالقی در هشتمین گردهمایی توجیهی معاونان پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران افزود: وظیفه اصلی معاونت پژوهش، مدیریت در این مقوله است یعنی با نظارت و مدیریت، کاستی‌ها و نقاط ضعف را شناسایی و در جهت رفع آن برنامه‌ریزی و اقدام نماید.

وی ادامه داد: از جمله مشکلاتی که در حوزه‌های علمیه خواهران با آن روبرو هستیم، عدم نهادینه شدن پژوهش در میان طلاب و یا مسئولان است.

مدیر سازماندهی و تحقیقات حوزه‌های علمیه خواهران نیز در این گردهمایی گفت: کسانی که علاقه‌مند به ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها هستند می‌توانند در رشته مرتبط  و همگرا مشغول به تحصیل شوند.

وی همچنین به مصوبه اجرای نظام نیمه حضوری سطح سه توسط شورای عالی برای اساتید و کادر حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت: بر این اساس تمامی معاونان پژوهش می‌باید تا پایان سال 1390 مدرکی دال بر ارتقاء سطح علمی خود ارائه دهند.

خانم افشار با اشاره به استخراج 200 مهارت پژوهشی توسط  معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران اظهار داشت: این مهارت‌ها در کارگاه‌های آموزشی به صورت حضوری و غیر حضوری به معاونان پژوهش ارائه می شود.

وی افزود: معاونان پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران باید از حیث علمی و عملی چندین قدم از طلاب پژوهشگر جلوتر باشند.

افشار همچنین به ویژگی‌های یک پژوهشگر اشاره کرد و گفت: افرادی که از جهت علمی بی‌نشاط می‌باشند و زمینه‌های کنجکاوی در آنها نیست، هرگز نمی‌توانند پژوهشگر خوبی شوند.

وی از معاونان پژوهش خواست تا با رفتار خود انگیزه‌های پژوهشی در میان طلاب ایجاد کنند.

افشار گفت: طلاب با استعداد در عرصه پژوهش را باید شناسایی کنیم و زمینه را برای حضور فعال آنها در عرصه‌های پژوهشی فراهم آوریم.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha