چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024

آموزش مهارت‌های قرآنی و جهت‌دهی به موضوعات قرآنی در کنار برنامه‌های ورزشی و سیاحتی در قالب اردوی آموزشی- قرآنی حوزه علمیه امام رضا (ع) قم ویژه طلاب و فضلا در مشهد مقدس انجام می‌گیرد.

حجت‌الاسلام سمیعیان مدیر حوزه علمیه امام رضا (ع) در گفت‌وگو با مرکز خبر حوزه گفت: حوزه علمیه امام رضا (ع) هر ساله برگزار کننده اردوهای تابستانی بوده که امسال نیز مهارت‌های قرآنی و جهت‌دهی به موضوعات قرآنی در این اردو لحاظ می‌گردد.

وی آموزش ادبیات، صرف و نحو، واژه‌های قرآنی، اخلاق در قرآن، تفسیر، عقاید و کلام را از برنامه‌های این اردو ذکر کرد و گفت: برنامه‌های آموزشی ذکر شده توسط اساتید مجرب قم و مشهد ارایه و تبیین می‌شود.

مدیر حوزه علمیه امام رضا (ع) تعداد طلاب در این اردو را 30 نفر و زمان شروع اردو را 11 تیر و اتمام آن را 17 مرداد اعلام کرد و گفت: علاوه آموزش‌های علمی، همزمانی با ماه رجب و شعبان و همجواری با حرم مطهر امام رضا (ع)، عوامل مهمی در جهت تقویت روحیه معنوی، عبادی طلاب می‌باشد.

حجت‌الاسلام سمیعیان گزینش در اردو را منوط به حسن سوابق اخلاقی، قرآنی و همچنین حضور منظم در برنامه‌های حوزه در طول سال تحصیلی عنوان کرد و گفت: علاوه بر برنامه‌‌های آموزشی، فعالیت‌های ورزشی چون شنا، فوتبال و فوتسال در این اردو برپا می‌باشد که هفته‌ای یک روز نیز سفری، سیاحتی به اطراف مشهد انجام می‌گیرد.

وی هدف از انجام این اردوها را قطع نشدن آموزش‌های تحصیلی و تزریق روحیه معنوی به طلاب توصیف کرد و گفت: شرکت‌کنندگان در این اردو می‌توانند، عامل تقویت و تاثیرگذاری بر سایر نیروهای مدرسه در ابتدای سال تحصیلی جدید باشند.

حجت‌الاسلام سمیعیان در پایان در مورد نحوه گزینش طلاب در حوزه علمیه امام رضا (ع) گفت: مجموع ظرفیت سال تحصیلی آتی مدرسه 120 نفر است که حداقل معدل 16 و حفظ ده جز قرآن از شروط پذیرش در این مدرسه می‌باشد.

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha