یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 25, 2024

جمهوری اسلامی در معرض هجوم دشمنان فراوانی قرار دارد، ولی همواره عقلانی و سنجیده عمل کرده و بر دانش و تکنولوژی و پیشرفت در عرصه های مختلف جهانی تاکید دارد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمین اعرافی، ظهر امروز در دیدار وزیر آموزش عالی تانزانیا اظهار داشت: جامعة‌المصطفی رشته های مختلف اسلامی را بررسی و رابطه آنها با نیازهای جوامع اسلامی رامی سنجد و نگاهی زنده و پویا به علوم اسلامی دارد.

وی ادامه داد: گفت‌وگوی سازنده با همه ادیان و مذاهب و ایجاد وحدت و هماهنگی میان امت اسلامی از اهداف مهم این مرکز علمی به شمار می‌رود.

رییس جامعة‌المصطفی خاطر نشان کرد: کشورهای اسلامی می‌توانند در کنار هم و به صورت مسالمت آمیز منابع و ذخایر علمی و فرهنگی را در اختیار یکدیگر قرار دهند، تا امت منسجم اسلامی تشکیل شود و در مجامع جهانی با قدرت ظاهر شوند.

رییس جامعة‌المصطفی همچنین با ارائه گزارشی از عملکرد جامعه علمی ایران اظهارداشت: بیش از هزار واحد علمی و دانشگاهی ، 500 مرکز آموزش علوم حوزوی، 4 میلیون دانشجو و صدها هزار استاد در همه رشته های روز دنیا فعالانه در تلاش هستند و سعی دارند روابط علمی خود را در سطح بین‌الملل گسترش دهند.

وی اضافه کرد: امروز با تلاش نظام اسلامی درآستانه محو شدن بیسوادی در سراسر ایران هستیم.

عضو جامعه مدرسین گفت: رویکرد ایران در ارتباط با آفریقا بسیار فعال است و این قاره در نگاه ملت، دانشمندان و مسئولان ایرانی، جایگاه رفیعی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی با اشاره به زمینه‌های همکاری جمهوری اسلامی با تانزانیا، گفت: دو کشور در حوزه های فکری و فرهنگی و دانشگاهی ظرفیت های خوبی دارند که می توانند در اختیار هم قرار دهند.

رئیس جامعة‌المصطفی اضافه کرد: در این راستا با بخش‌هایی از مراکز علمی و آموزشی تانزانیا ارتباط خوبی برقرار شده و سعی می کنیم این ارتباطات را توسعه دهیم.

وی بیان داشت: آمادگی خوبی برای همکاری در زمینه های مختلف علمی و آموزشی بین دو کشور وجود دارد و در این دیدار سعی می شود ارتباط های بنیادین با مراکز علمی این کشور برقرار شود.

رییس جامعة‌المصطفی‌گفت: با نگاه مثبتی که مسئولان به قاره آفریقا دارند، امروز ایران پذیرای دانشجویان و دانش پژوهانی از اقصی نقاط قاره آفریقا است که این افراد می توانند با آموزش‌هایی که در جامعة‌المصطفی العالمیه کسب می کنند سرمایه های گرانبهایی برای این قاره باشند.

وی با اشاره به اهمیت شهر قم بیان داشت: شهر قم ام‌القرای جهان تشیع است که در آن سالانه هزاران کتاب و صدها مقاله و مجله به چاپ می رسد، همچنین دهها مرکز علمی و پژوهشی و تعداد انبوهی از اندیشمندان بزرگ اسلامی در این شهر هستند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha