چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با توجه به اشتیاق زائران حرم کریمه اهل بیت به دریافت غذای تبرکی، گفت: باید سعی کنیم معارف اسلام را درقالب تغذیه فکری و غذای معنوی تبرکی به آنها عرضه کنیم.

به گزارش مرکز خبر حوزه، امام جمعه قم، شنبه شب در دیدار نویسندگان فصلنامه کوثر و پژوهشگران حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر فعالیت فرهنگی در آستانه مقدسه، ابراز داشت : از نظر شرافت و مکانت کار فرهنگی، هیچ مکانی در دنیا به پای قم نمی رسد.

وی تصریح کرد : بر اساس روایات، حرم حضرت معصومه(س) ، حرم اهل بیت است؛ از این رو خدمت به این حرم خدمت به اهل بیت(ع) است.

امام جمعه قم با اشاره به اشتیاق زائران برای در یافت غذای تبرکی از سفره کریمه اهل بیت، خاطر نشان کرد: مجموعه فرهنگی آستانه مقدسه باید غذای تبرکی معنوی را نیز در قالب مفاهیم و معارف اسلامی به زائران ارائه کند تا شیرینی زیارت در وجود زائر باقی بماند.

*هیچ چشم‌داشتی نداریم

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تصریح کرد: قطعا هنگامی که زائران را تغذیه معنوی می کنید، کلامتان این است که «ما هیچ چشم‌داشتی نداریم واین کار را فقط برای خدا انجام می دهیم».

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) در پایان با اشاره به حرکت های آزمایشی که در ایام نوروز در حرم مطهر انجام شد آن را با برکت و با ارزش خواند و یادآور شد: برای ادامه کار باید برنامه های نو و جذاب طراحی شود.

براساس اعلام روابط عمومی آستانه مقدسه، در این جلسه تنی چند از نویسندگان نشریه کوثر و پژوهشگران به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha