دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ |۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 8, 2024

یکی از مراجع مقیم نجف گفتند:بعثی ها با اعمال فشار بر مراجع،علما و فضلای حوزه نجف بدنبال تعطیلی همیشگی حوزه علمیه نجف بودند اما موفق نشدند.

به گزارش سرویس بین الملل مرکز خبر حوزه،حضرت آیت الله بشیر نجفی با اشاره به تاریخ تدریس و تدرّس در حوزه های شیعی طی قرون متمادی ابراز داشتند:تاریخ حوزه های شیعی به گذشته های دور بر می گردد و طی این مدت،تعداد زیادی از علمای اعلام،عامل به دستورات الهی و کم نظیر و بعضا بی نظیر تربیت شده اند.

ایشان ادامه دادند:شخصیت هایی چون شیخ طوسی و مرحوم کلینی از حوزه های علمیه برخاسته اند و با جهاد علمی به روشنگری و هدایت مردم اهتمام داشته و در مسیر پیامبر و ائمه طاهرین گام برداشته اند.

حضرت آیت الله بشیر نجفی به شرایط حوزه علمیه نجف در دوران بعثی ها اشاره و تصریح کردند:در دوران حکومت بعثی های ستمگر،شرایط حوزه نجف به حدی سخت و دشوار شد که درهای این حوزه بسته شد اما عنایت الهی و لطف امام عصر و تدبیر مراجع معظم و علما موجب شد تا شرایط تغییر کند و انشاء الله تا ظهور حضرت حجت پابرجا خواهد ماند.

ایشان هجرت علما به سوی مراکز تعلیم و تربیت دینی را مورد توجه قرار داده و اظهار داشتند:علاقه مندان به علوم و معارف اسلامی به مراکز دینی هجرت می کنند تا علوم اهل بیت را تا درجه و مرتبه عالی فرابگیرند و مقدمات لازم برای انجام تکالیف علمی و تبلیغی را کسب نمایند و این،از ویژگی های مراکز مهم دینی به شمار می رود.

این مرجع تقلید در پایان بر ضرورت توجه به مباحث اعتقادی در حوزه های علمیه تاکید کردند.   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha