یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 25, 2024

آیت الله محمد تقی مدرسی از علمای مقیم کربلا گفت: عراق همچنان نیز در اشغال به سر می­برد که تا چند روز دیگر هم نجات می یابد. اما ما همچنان مشمول بند هفتم هستیم که نوعی از اشغال است.

به گزارش سرویس بین الملل مرکز خبر حوزه، ایشان در دیدار با جمعی از رؤسا و اساتید دانشگاه بغداد و مستنصریه ابراز داشت: مردم عراق به برکت تمسک به ارزش های دین اسلام و ولایت اهل بیت(ع) از چنان ظرفیت ها و امکانات و روحیه حماسی و بردباری برخوردارند که با استفاده درست از آنها و مدیریت هوشمندانه و حکیمانه می­توانند کشور را به پیش برانند.

آیت الله مدرسی افزود: این ظرفیت ها و امکانات و روحیه به طور روشن و آشکار در مناسبت های متعدد به خصوص ایام عاشورای امام حسین(ع) و زیارت اربعین مشاهده شده به شکلی که روحیه همکاری و بخشش و حماسه و فداکاری و شور بی نظیر در مردم قابل مشاهده است.

ایشان از تمام جناح ها و گروه های کشور خواست که اهل گفتگو و مشورت باشند و با گفتار و کردار نیکو در جهت  مصلحت عمومی کشور عمل کنند نه طبق تعصبات و گرایش های نژادی و مذهبی.

آیت الله مدرسی اظهار داشت: عراق امروز به خاطر اتفاقات دوران گذشته خود و خروج از سه جنگ ویرانگر از زمان نظام صدام مقبور در یک شرایط استثنایی به سر می­برد و همچنان نیز در اشغال به سر می­برد که تا چند روز دیگر هم نجات می یابد. اما ما همچنان مشمول بند هفتم هستیم که نوعی از اشغال است.

ایشان ادامه داد: یک گروه و جناح به تنهایی نمی­تواند این مشکلات و بحران ها را حل کند بلکه این مشکل همه است و همه نمی­توانند از این شرایط رهایی یابند مگر با گفتگوی سازنده و هدفمند که در جهت منافع کشور باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha