پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ |۲۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 3, 2024

حضرت آیت‌الله سبحانی وقف را مصداق صدقه جاریه دانسته و بر احیای این فرهنگ در جامعه تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، این مرجع تقلید, شب گذشته در دیدار با نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه و جمعی از مدیران ادارات کل و معاونان و مدیران حوزه‌های علمیه که در دفتر ایشان برگزار شد، با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام(ص)، وقف را مصداق واقعی صدقه جاریه معرفی کردند.

ایشان افزودند: وقف، خالص‌ترین عملی است که انسان برای خدا انجام می‌دهد؛ انسان باید این عمل را خالصانه برای انجام دهد، به ویژه این که برای مساجد و حسینیه‌ها باشد.

حضرت آیت‌الله سبحانی، ساخت مساجد در مناطق محروم را ضروری دانسته و گفتند: در برخی مناطق از جمله سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و...، که شیعیان در کنار اهل‌سنت حضور دارند، می‌بایست وقف عمومی را به مساجد اختصاص داد.

ایشان کار فرهنگی را لازمه فعالیت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه معرفی و خاطرنشان کردند:‌ از جمله کارهای فرهنگی، می‌توان در مناطقی که اهل سنت حضور دارند، انجام داد، معرفی فضائل اهل‌بیت(علیهم‌السلام) با تأکید بر مسائل تقریبی، در قالب چاپ کتابچه‌های کوچک و با زبانی ساده است.

معظم‌له با تأکید بر این که تقریب به معنای دست کشیدن از اعتقادات نیست،‌ادامه دادند:‌ تقریب به این معنا است که بر مثبت‌های مکتب تشیع و آموزه‌های اهل‌بیت(علیهم‌السلام) تکیه کنیم و در این عرصه از مسائل چالش‌زا که اتحاد مسلمانان را از بین می‌برد، دوری کنیم.

ایشان در ادامه با ضروری دانستن وجود فرهنگ وقف در جامعه، اظهار داشتند: سازمان اوقاف و امور خیریه، باید بر اساس برنامه‌ریزی‌های گسترده و جامع، این نهاد‌را حافظ نیات واقفان و مجریان آن به مردم معرفی کند، تا این فرهنگ درجامعه رواج بیشتری پیدا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha