پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ |۱۸ محرم ۱۴۴۶ | Jul 25, 2024

شیخ عفیف النابلسی امام جمعه صیدا تاکید کرد: تمام دشمنان دولت مقاومِ سوریه به مرحله بیچارگی و درماندگی رسیده اند چون در برآورد خود مرتکب اشتباه شده و در نتیجه گیری عجله کرده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه وی در مجتمع الزهراء(س) گفت: مردم آگاه و هوشیار سوریه می­دانند که این توطئه فقط برای تخریب سوریه نیست بلکه برای تخریب تمام امت اسلام و خفه کردن هرگونه مقاومت در سرزمین اسلامی و پایان دادن به مساله فلسطین است که مردم آن سوگند یاد کرده اند از سرزمین و حقوق خود دفاع کنند.

شیخ نابلسی ابراز داشت: کنفرانس بین المللی بحران سوریه و گردهمایی ضد سوری در مقر اتحادیه عرب با درخواست آمریکا و آمدن جان مک کین فرستاده آمریکا و درخواست از مسؤولان لبنان برای ایجاد منطقه امن، فقط و فقط باعث افزایش شکست و ناکارآمدی دو سیستم غربی و عربی برای تحمیل شروط خود بر سوریه شده است.

وی از دولت لبنان نیز خواست در باقیمانده عمر خود نمایشگر وحدت باشد چون کمترین انتظاری که می­توان از دولت لبنان داشت این است که وحدت بخش باشد و کمترین خواسته ما از این دولت، حفظ خدمات موجود است نه اینکه شاهد فروپاشی اعضای دولت و افت مواضع و عقب رفت در خدمت رسانی به شهروندانی باشیم که از درد بدبختی و محرومیت فریاد می­زنند.

از سوی دیگر آیت الله شیخ عبدالامیر قبلان نایب رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان هم که در مقر این مجلس در بیروت سخن می گفت اظهار داشت: امروز شهروندان لبنانی منتظر اصلاح و جبران هستند و سیاسیون نباید در خدمت به مردم و دادن حق آنها کوتاهی کنند و نباید میان شهروندان فرق بگذارند و باید در جهت منافع همگانی تلاش کنند و میان مسلمان و مسیحی تفاوت قائل نشوند چون این سرزمین متعلق به همه است و خیر آن باید به همه برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha