چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024

در بسیاری از کشورهای بزرگ جهان، اموال عمومی وجود دارد که اقتصاد خود را با کمک درآمد آن می­گذارنند، اما جای تأسف است که در کشور ما از وجود بیش از 130 هزار موقوفه استفاده بهینه­ای نمی­شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت­الاسلام والمسلمین شوذب شیری، شب گذشته، یکم مهرماه در مراسم بزرگداشت دهه کرامت که در شبستان امام خمینی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: 444 امامزاده از نوادگان و یا نتیجه­های امامان معصوم(علیهم­السلام)  تا قرن سوم هجری به قم آمدند که پس از ورود حضرت معصومه(س) به قم به این شهر مقدس وارد شدند و مزار مطهر آنها نیز در این شهر قرار گرفت.

وی افزود: استان قم مفتخر است که مزار مطهر نوه حضرت ابوالفضل(ع)، یعنی شاه سید علی را در خود دارد که حاجات بسیاری از حاجت مندان را روا نموده­ است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم خاطرنشان کرد: مردم قم، با وجود این همه امامزاده به آرامشی در خور توجه در زندگی خود رسیده­اند و مشکلات زندگی خود را از این طریق برطرف می­سازند.

حجت­الاسلام والمسلمین شیری با ابراز این که این امامزادگان با غربت در قم جان دادند، اما غریب نیستند، بیان کرد: مردم خود با ارادت و عشقی که به این حرم­های مطهر دارند ثابت کرده­اند که امامزادگان در این شهر غریب نیستند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان این که در استان قم 2 هزار موقوفه وجود دارد که از سال پنجاه هجری وقف شده­اند، ادامه داد: در بسیاری از کشورهای بزرگ جهان، اموال عمومی وجود دارد که اقتصاد خود را با کمک درآمد آن می­گذارنند، اما جای تأسف است که در کشور از وجود بیش از 130 هزار موقوفه استفاده بهینه­ای نمی­شود.

حجت­الاسلام والمسلمین شیری اضافه کرد: متأسفانه بسیاری از موقوفه­های کشور به نام اشخاص حقیقی ثبت می­گردد و موضوع وقف آنها به راحتی نادیده گرفته می­شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه قم در پایان تأکید کرد: باید تلاش کنیم تا امامزادگان را که محور معنوی استان قم به شمار می­آیند، به درستی به مردم معرفی کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha