دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ |۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 8, 2024
کد خبر: 296286
۲۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۸

همایش «دین اسلام وبررسی وضعیت مسلمانان اتریش » با حضور شخصیت های بین المللی،حوزوی ودانشگاهی، به همت بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء در قم برگزار می شود.

مسئول اداره ارتباطات وامور بین الملل بنیاد  بین المللی علوم  وحیانی اسرا در گفت وگو با  خبرگزاری حوزه با بیان این مطلب گفت: همایش دین اسلام وبررسی وضعیت مسلمانان در اتریش، در راستای تعامل بین ادیان وبا هدف نشر اندیشه های اسلامی ومکتب اهل بیت (ع) برگزار می شود.

حجت الاسلام محسن اداوی افزود: این همایش همزمان با صدمین سال رسمی شدن دین اسلام در اتریش که اولین کشور اروپایی است که دین اسلام را به رسمیت شناخته است برگزار می گردد .

وی با بیان این که  اندیشه وافکاری که در بنیاد بین المللی اسرا  بر اساس مکتب فکری آیت الله العظمی جوادی آملی تولید می شود با رویکرد بین المللی است واین همایش هم در این زمینه برگزار می شود بیان داشت: در این همایش حجج اسلام والمسلمین  احمد دیلمی عضو هیئت علمی دانشگاه قم ارائه بحثی با عنوان «همکاری‌های بین ادیان برای رعایت ادب در روابط انسانی و نفی بیان تنفرآمیز» و بهمن اکبری پژوهشگر حقوق بشر اسلامی و رئیس مرکز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی ارائه بحثی با عنوان «ظرفیت‌های اندیشه اسلامی برای همبستگی جامعه بشری» خواهند داشت.

مسئول اداره ارتباطات وامور بین الملل بنیاد بین المللی علوم  وحیانی اسرا، بابیان این که این همایش با همکاری سفارت اتریش در ایران و کمیسیون حقوق بشر اسلامی ایران  برگزار می شوداظهار داشت:شخصیت های علمی از کشور اتریش برای این همایش دعوت شده اند که از جمله آنان پرفسور اشتفان هامر از دانشگاه وین است  که با موضوع   « قانون  اسلام و روابطه اجتماعی  مسلمانان در اتریش کنونی»، سخنرانی خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد:این همایش فردا 30مهرماه در محل بنیاد وحیانی  اسراء در قم  از ساعت 14 الی16برگزار می‌شود 6/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha