دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ |۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 8, 2024

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از ارسال هزار و 541 اثر به پنجمین جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،سیدمرتضی اسماعیلی طبا امروز با اشاره برگزاری جشنواره ملی نماز و نیایش اظهار داشت: افتتاحیه این جشنواره همزمان با برگزاری جشن به امامت رسیدن امام زمان (عج) امشب پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در شبستان حرم حضرت معصومه (س) برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با تبیین اهداف برگزاری این جشنواره تصریح کرد: جشنواره ملی نماز و نیایش به منظور تشویق و ترغیب هنرمندان در جهت اعتلای جایگاه والای نماز و نیایش،گسترش فرهنگ نماز و نمازخوانی، تقویت مبانی فرهنگ عمومی مبتنی بر باورها و ارزش های دینی هر دو سال یک بار برگزار می شود.

دبیر جشنواره ملی نماز و نیایش از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره ملی را به کارگیری ابزارهای هنری ارائه آفرینش های جذاب در حیطه موضوعات دینی و پرداختن به امر معنوی نماز و نیایش عنوان کرد.

اسماعیلی طبا پرداختن به موضوع نماز و نیایش را یکی از جلوه های بی بدیل روحی انسان دانست و گفت: جشنواره نماز و نیایش به همت انجمن سینمای جوانان ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در سه بخش فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس به میزبانی استان قم برگزار می شود.

وی با تبیین بخش های گوناگون این جشنواره بیان کرد: در پنجمین دوره از جشنواره ملی نماز و نیایش فیلم های 110 ثانیه ای به اکران گذاشته خواهد شد و مورد داوری قرار می گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با تاکید براستقبال گسترده جوانان هنرمند سراسر کشور از این جشنواره ابراز داشت: جشنواره ملی نماز و نیایش در پنجمین دوره از برگزاری خود با استقبال هزار و 541 اثر از هنرمندان سراسر کشور روبرو شد.

وی با تفکیک آثار رسیده به جشنواره بیان کرد: تعداد 344 فیلم، 931قطعه عکس و 272 فیلمنامه به دبیرخانه جشنواره رسید که نسبت به دوره پیشین با 75 درصد افزایش روبرو شد.

اسماعیلی طبا با تاکید بر دقت عملکرد هیئت انتخاب این جشنواره در سه بخش فیلم، فیلم نامه و عکس تصریح کرد: در بخش فیلم 80 فیلم، در بخش عکس 56 عکس و در بخش فیلمنامه تعداد 11فیلمنامه با نظر هیئت های انتخاب از مجموع آثار ارسالی به بخش مسابقه جشنواره نماز و نیایش راه یافتند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به محل برگزاری جشنواره اشاره و بیان کرد: پنجمین جشنواره ملی نماز و نیایش درسینما وتوس برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره تقارن برگزاری جشنواره ملی نماز و نیایش با هفته وحدت تصریح کرد: به همین مناسبت برنامه های ویژه ای برای مراسم اختتامیه در نظر گرفته شده است.

اسماعیلی طبا ادامه داد: میهمانان هنرمند این جشنواره یک شب شام خود را میهمان سفره پربرکت آستان مقدس حضرت معصومه (س) خواهند بود.

بر اساس اعلام روابط عمومی ارشادقم،وی  خاطرنشان کرد: در مراسم پایانی این جشنواره وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و ریاست سازمان امورسینمایی کشور حضور خواهند داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha