سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024

حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی با تاکید بر این‌که جامعه مدرسین نهادی مستقل است و به احزاب سیاسی وابسته نیست، گفتند: این نهاد از درون حوزه برخاسته و کاملا مردمی است و زیر نظر رهبری و مراجع در حال فعالیت است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، این مرجع تقلید در پیامی تصویری به همایش "نیم‌قرن حضور"  با بیان این که جامعه مدرسین مجموعه‌ای نهادی مردمی علمی مذهبی انقلابی و سیاسی است، اظهار داشتند: جامعه مدرسین در 50 سال عمر خود همواره در کنار انقلاب، حوزه علمیه، رهبری، مراجع و مردم بوده است.

ایشان با اشاره به سابقه درخشان جامعه مدرسین خاطرنشان کردند:  جامعه مدرسین در طول پنجاه سال فعالیت در قبل و بعد از انقلاب، همواره در خط امام و رهبری بوده و هیچ گاه در مسیر منحرف گام برنداشته است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزودند: جامعه مدرسین در شکل گیری انقلاب سهم زیادی داشته و بعد از آن نیز در پیشبرد اهداف آن تاثیر بسزایی داشته است و در عین حال در درون حوزه هم حضور گسترده و فعالی دارد.

جامعیت جامعه مدرسین

این مرجع تقلید با ابراز خرسندی از حضور جامعه مدرسین و اعضای آن در عرصه‌های مختلف، تصریح کردند: اعضای جامعه مدرسین در شورای نگهبان، خبرگان رهبری، شورای عالی حوزه‌های علمیه و دیگر مراکز حساس نظام حضور دارند که این نشان از جامعیت این نهاد دارد و ویژگی‌ برجسته ای برای آن به شمار می‌رود.

ایشان تاکید کردند: اعضای جامعه مدرسین پیش از انقلاب با وجود تهدیدات، شکنجه‌ها و تبعید، هیچ گاه جامعه را رها نکردند و نقش خود را در هدایت مردم به خوبی ایفا کردند.

جامعه مدرسین زیر نظر رهبری و مراجع فعالیت می کند

حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی در پایان با تاکید بر این‌که جامعه مدرسین نهادی مستقل و به دولت و احزاب سیاسی وابسته نیست، افزودند: جامعه مدرسین از درون حوزه برخاسته و کاملا مردمی است و زیر نظر مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید در حال فعالیت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha