چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
کد خبر: 318680
۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۰

دبیر همایش نکوداشت آیت الله مرتضی بنی فضل(ره) از تاسیس موسسه علمی فرهنگی آیت الله بنی فضل(ره)، در شهر تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین بنی فضل، امروز شنبه درهمایش نکوداشت آیت الله مرتضی بنی فضل(ره)، از تشکیل موسسه ای علمی فرهنگی بنام آیت الله بنی فضل(ره) خبر داد و ابراز داشت: موسسه علمی فرهنگی آیت الله بنی فضل(ره) تاسیس شده و مرکز آن در بیت ساده ایشان در تبریز می باشد که ثمرات و نتیجه های بزرگی را در پی خواهد داشت.

وی افزود: علما، فضلا و شاگردان ایشان، هر اثر مکتوب و غیرمکتوب، صوتی و تصویری و خاطراتی از آیت الله بنی فضل(ره) دارند را در اختیار این موسسه قرار دهند، تا  نگهداری شده و در اختیار آیندگان قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین بنی فضل همچنین در ادامه گفت: شهرت آیت الله بنی فضل در ابتدا لقب ایشان بود، شهرت اولیه ایشان دوزدوزانی بود، این لقب را امام خمینی(ره)، آیات عظام گلپایگانی و مرعشی نجفی بر ایشان گذاشتند که بعدها در شناسنامه ایشان نیز به نام بنی فضل نام گرفتند.

وی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب در زمان رحلت ایشان خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری به مناست ارتحال این فقیه مجاهد در پیامی فرمودند: آن عالم روشن بین، از اولین پیوستگان به  نهضت امام راحل بودند.

گفتنی است، آیت الله مرتضی بنی فضل(ره) نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری و نماینده امام خمینی(ره) در تبریز، در سال 1386 در شهر مقدس قم رحلت کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha