چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024

آيت‌الله مرتضی مقتدايی گفت: در دين اسلام برای اخلاق در محيط‌های اجتماعی توصيه و سفارش‌های فراوانی شده كه بايد در جامعه اسلامی برای همگان تبين و تشريح شود.

به گزارش سرویس استان های خبرگزاری حوزه عضو شورای عالی حوزه‌های علميه كشور تصريح كرد: تمام افرادی كه در يك جامعه با يك‌ديگر ارتباط برقرار می‌كنند، به‌ عنوان يك خانواده ،حقوق و وظايفی را در قبال هم‌ديگر دارند كه بايد عملی شود.

آيت‌الله مقتدايی اسلام را يك دين كامل و جامع عنوان كرد و افزود: در دين مبين اسلام درباره چگونگی رفتار برادران و خواهران مؤمن دستورات و سفارشات فراوانی بيان شده كه بايد در رفتار اجتماعی رعايت شود.

وی رفع گرفتاری از برادر مؤمن را يك كار حسنه و خير دانست و تصريح كرد: اگر كسی بتواند از يك برادر مؤمن مشكلی را برطرف كند، به‌طور قطع پاداش و رحمت الهی نصيب او خواهد شد.

آيت‌الله مقتدايی به ارزش و جايگاه انسان ياری‌رسان به ديگران در دين اسلام اشاره و خاطرنشان كرد: هركس حاجت و مشكل برادر مؤمن و ايمانی خود را بر طرف كند، خدای متعال در عرش كبريایی برای او جايگاه رفيعی در نظر گرفته است.

وی بخشش گناهان را ثمره كمك به ديگران عنوان و خاطرنشان كرد: در وضعيت كنونی جامعه، با مشكلات و معضلات فراوانی مواجه هستيم؛ بنابراين اگر كسی بتواند مشكل هم‌نوع خود را برطرف كند، وعده الهی اين گونه است كه گناهان او بخشيده خواهد شد.

آيت‌الله مقتدايی خوشحال كردن دل مؤمن را يكی ديگر از ويژگی‌های اخلاقی انسان مؤمن برشمرد و گفت: هر كس بتواند دل انسان مؤمن را به‌واسطه رفع مشكل او شاد كند، خدای متعال نيز سلامت و شادی را در زندگی او حاكم خواهد كرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha