چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: امروز مشکل اصلی جامعه بشر متلاشی ساختن خانواده‌ها و محروم کردن جامعه بشر از دامن‌های پاک است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، آیت‌الله اراکی، طی سخنانی در همایش بین‌المللی «اتحادیه جهانی زن مسلمان» با اشاره به جایگاه زن در اسلام، اظهارداشت: در اسلام و آیات قرآن کریم، بارها به نقش و جایگاه زن اشاره شده که سوره‌های آل عمران و آل ابراهیم، از آن جمله بوده و نشانگر نقش برجسته بانوان است.

وی با تاکید بر اینکه سلسله انبیاء از دامن پاک هاجر و ساره برخاسته است، افزود: این خاندان، جایگاه تطهیر الهی و محور جهان اسلام و بشر هستند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه سخنان خود، با اشاره به تفاوت دیدگاه اسلام و غرب در مورد خانواده و زن، ابرازداشت: شناخت اسلام از خانواده با شناختی که از فرهنگ سکولار غربی وجود دارد، کاملا متفاوت است، غرب جامعه را مجموعه‌ای از افراد می‌شناسد، نه مجموعه خانواده‌ها، بنابراین زنان در آن جا نیمی از جامعه می‌شوند، اما اگر ما نقش زنان را در ایجاد خانواده‌ای پاک در اولویت بدانیم، بیش از نیمی از جامعه می‌شوند.

 وی با تاکید بر این که اتحادیه جهانی زن مسلمان می‌تواند فرهنگ فاطمی را در سراسر جهان اشاعه دهد، ادامه داد: معروف است که زنان نیمی از جامعه بشرند، اما در قرآن کریم و منابع دینی نقش زن بیش از این‌هاست، چرا که بنیاد یک جامعه پاک به وسیله زنان پاک گذاشته می‌شود.

این استاد حوزه، اضافه کرد: امروز مشکل اصلی جامعه بشر متلاشی ساختن خانواده‌ها و محروم کردن جامعه بشر از دامن‌های پاک است، غرب زنان را از خانه بیرون آورده و زن خانه‌دار را بیکار و معطل در جامعه معرفی کرده است.

وی با اشاره به این که امروز جنایت‌ها و خونریزی‌های بزرگ، بیماری‌های اجتماعی و حتی جسمانی برخواسته از متلاشی ساختن جامعه است، تأکید کرد: زن را به جای مرد نشاندن و مرد را به جای زن، یک خیانت است؛ بری زنان اثرگذار جامعه بشری از حضرت مریم (س) گرفته تا حضرت خدیجه(س) و حضرت زهرا(س) از یک سلسله پاک هستند، در طول تاریخ اسلام فرزندان حضرت زهرا(ع) بر علیه زشتی نفاق و ظلم مبارزه کردند، بنابراین یک خاندان پاک ،جامعه بشر را  نیز پاک می‌کند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، با بیان این که جامعه امروز بشر نیازمند اخوت اسلامی است، گفت: مشکلات جامعه اسلامی به این دلیل است که اخوت اسلامی تبدیل به دشمنی شده، دشمنان جامعه اسلامی وقتی خیزش جوامع را در چند دهه اخیر با پیروزی انقلاب اسلامی ایران دیدند، سعی در دشمنی و نفاق کردند.

وی با اشاره به سوره «هل اتی گفت: ما نیازمند جامعه‌ای هستیم که نمونه است و در این سوره معرفی شده، آن چه امروز دشمنان می‌خواهند در جامعه اسلامی نشان بدهند ، مقابل آن چیزی است که رسول اکرم(ص) معرفی کرده است.

آیت الله اراکی اذعان داشت: ما از همین جا از علمای عربستان سعودی،‌ مصر، پاکستان و دیگر کشورهای اسلامی پیام وحدت را یادآوری می‌کنیم، چرا باید در بوق اختلاف و فتنه بدمیم و بذر دشمنی ایجاد کنیم؟ چرا پس از 60 سال از اشغال فلسطین، بیانیه‌ها و اعتراضات در گلو خفه شده است؟

خاطرنشان می شود :همایش بین‌المللی «اتحادیه جهانی زن مسلمان» امروز با حضور خانم افتخاری دبیر همایش، آیت‌الله اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آیت‌الله تسخیری مشاور عالی رهبر معظم انقلاب درامور جهان اسلام و جمعی از پژوهشگران و سفرای کشورهای اسلامی از جمله تونس، پاکستان، کانادا، ترکیه و فعالان حقوق بشر در تهران برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha