چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: غرب حقوق شهروندی را بدون مذهب، دین و اخلاق، تعریف و مشخص کرده و اگر ما هم به دنبال آنان برویم، در باتلاقی فرو می رویم که در آمدن از آن بسیار مشکل است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه، امروز در دیدار  معاون  حقوقی رئیس جمهور به تبیین جایگاه و اهمیت حقوق خداوند بربندگان و همچنین لزوم توجه به آن در کنار تدوین حقوق شهروندی پرداخت.

مدیر حوزه‌های علمیه،با اشاره به تدوین حقوق شهروندی، خطاب به معاون رییس جمهوری گفت: امیدواریم با نگاه دینی، این مسئولیت مهم را به انجام برسانید و زمینه ای را فراهم کنید تا یک زندگی معنوی توام با رعایت حقوق شهروندی، برای آحاد مردم ایران اسلامی فراهم شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری تاکید کرد: در کنار تدوین حقوق شهروندی، آن چه در درجه اول اهمیت قرار دارد در نظر گرفتن حقوق خداوند است که باید مانند تابلویی در جلوی چشمانمان باشد، چرا که انسان قبل از هر چیز  باید به حقوق خداوند متعال که در آیات و روایات به آن اشاره شده، پایبند باشد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه یادآور شد: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مطرح می شود و روایات اهل بیت (ع) به آن تاکید می‌کند، به این خاطر است که مردم به گردن همدیگر حقی دارند که باید رعایت شود و این حق را هم خدای متعال قرار داده و همه موظف هستند که به آن پایبند باشند.

*لزوم جامع نگری در تدوین حقوق شهروندی

مدیر حوزه‌های علمیه با تاکید بر لزوم جامع‌نگری کلان در تدوین حقوق شهروندی بیان کرد: موقعی که بحث از تدوین حقوق شهروندی مطرح می شود، باید یک جامع‌نگری کلان در تدوین این سند انجام شود و از روایات وسیره اهل بیت (ع)مخصوصا رساله حقوق امام سجاد(ع) که در برگیرنده حقوق اساسی آحاد افراد جامعه است، استفاده گردد.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: امیرالمومنین(ع)می فرمایند:خداوند رعایت حقوق بندگان خود را مقدم بر رعایت حقوق خود قرار داده و اگر کسی رعایت حقوق بندگان را نماید، مقدمه رعایت حقوق خداست، ما نیز باید با توجه به این آموزه‌ها، به گونه ای رفتار کنیم که مردم از منظر دین، شاهد حل مشکلات و رعایت حقوقشان باشند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به تعریف غرب از حقوق بشر تاکید کردند: در تدوین حقوق شهروندی  نباید تنها به یک بخش توجه شود چرا که امروزه غرب حقوق شهروندی را بدون مذهب و دین و اخلاق تعریف و مشخص کرده و اگر ما هم با پیروی از غرب از حقوق شهروندی تعریفی جامع و کامل نداشته باشیم، در باتلاقی فرو می‌رویم که در آمدن از آن بسیار مشکل است.

مدیر حوزه های علمیه، در پایان با آرزوی توفیق برای رئیس جمهور منتخب اظهار امیدواری کرد: امیدواریم  حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی که فرزند حوزه علمیه هستند، بتوانند موفق باشند و انتظارات مردم را در حد توان پاسخ دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha