چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024

حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: اگر بتوانیم دین اسلام را در جامعه اجرا کنیم، همه حقوق شهروندان رعایت می شود، چرا که اسلام برای همه چیز حتی اهل ذمه حقوقی را مشخص کرده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه حضرت آیت الله علوی گرگانی امروز در دیدار معاون حقوقی رئیس جمهور خانم امین‌زاده که در دفتر معظم له درقم  برگزار شد، به تبیین اهمیت رعایت حقوق مردم از دیدگاه اسلام پرداختند.

ایشان با اشاره به این که اسلام از همه مکاتب و ادیان بالاتر و مترقی تر است خاطر نشان کردند: وقتی آموزه های دین مقدس اسلام را بررسی می کنیم، می بینیم که این دین برای همه جوانب زندگی دنیا و آخرت ما برنامه دقیق دارد و سعادت همگان در گرو عمل به این دستورات است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی خاطر نشان کردند: اگر بتوانیم به خوبی دین اسلام و دستورات آن را در جامعه پیاده کنیم حقوق همه شهروندان از هر قوم و مذهب که باشند، رعایت می شود؛ چرا که دین مبین اسلام برای همه چیز حتی اهل ذمه هم حقوق تعریف کرده که ضمانت اجرای همه این حقوق، رعایت موازین شرعی در جامعه است.

معظم له با اشاره به روایتی از امام باقر(ع) یادآور شدند:همه کمالات در سه چیز قرار داده شده که امام باقر(ع)

به خوبی آن را بیان کرده‌اند، از جمله تفقه در دین به این معنا که باید انسان در حقوق مردم بفهمد و آن را اداکند و اگر هم در زندگی دنیا به مشکلاتی برخورد کرد صبر را پیشه سازد و در حوادث و مشکلات دین خود را از دست ندهد.

ایشان خاطر نشان کردند:مسئولین باید قوانینی را در جامعه تصویب و اجرا کنند که کمترین فشار و سختی به مردم وارد نیایدو اقشار مردم از این تصمیمات آسیبی نبینند.

ایشان با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید تاکید کردند: مساله حجاب و عفاف یکی از دغدغه های امروز رهبری و مراجع است چرا که دشمن تلاش دارد با ترویج و فساد و بی بند و باری جوانان و مردم ما را از دینداری و رعایت حقوق خدای متعال دور کند که جا دارد مسئولین و دولت محترم در این زمینه توجه کافی داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha