پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ |۲۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 3, 2024

مدیر کانون فرهنگی حوزوی خورشید از ساخت 110 مسجد کم هزینه، با عنوان "مساجد الغدیر" در نقاط مختلف کشور، به ویژه مناطق محروم خبر داد.

حجت الاسلام محمد حسین مشکوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اعلام این خبر گفت: ساخت این مساجد از مناطق محروم کشور آغاز شده و در این راستا، نخستین مسجد الغدیر در ایام دهه ولایت در روستای فرهوک بشاگرد افتتاح شده است، سایر مساجد نیز در نقاط مختلف کشور احداث خواهند شد تا گوشه‌ای از دغدغه های رهبر انقلاب اسلامی در خصوص کمبود مسجد در کشور رفع شود.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های کانون خورشید در عرصه تبیین غدیر، افزود: یکی از عرصه‌هایی که این مرکز فرهنگی در خصوص گسترش و ترویج معارف غدیر به آن وارد شده، بحث رسانه و تلویزیون بود که با توجه به اثرگذاری و گستره تبلیغی آن، برنامه‌ریزی دقیقی نیز نسبت به آن انجام شده است.

مدیر کانون خورشید با اشاره به فعالیت‌های انجام شده پیرامون غدیر در سال جاری، ابراز داشت: در نخستین گام، این کانون اقدام به تولید 6 کلیپ تصویری دو دقیقه‌ای با مضامین غدیر، ولایت و امامت کرد که با هماهنگی شورای عالی معارف سیما، پس از بازبینی، پنج کلیپ تایید و از شبکه‌های مختلف سیما پخش شد.

حجت الاسلام مشکوری برگزاری دوره غدیرشناسی را یکی دیگر از برنامه های کانون خورشید برشمرد و خاطرنشان کرد: این دوره با هدف تببین، تشریح و تدریس آموزه‌های غدیر با عنوان "بررسی و تحلیل کتاب الغدیر علامه امینی(ره)" توسط حجت الاسلام حجه الاسلام والمسلمین شفیعی شاهرودی، روزهای سه شنبه، یک ساعت به مغرب، در مدرس 3 مدرسه عالی دارالشفاء قم برپا می شود.

وی همچنین با اشاره به انتشار کتاب خط روشن به تشریح موضوع این کتاب پرداخت و افزود: در این کتاب فرمایشات رهبر معظم انقلاب، در خصوص غدیر جمع‌آوری شده که همزمان با ایام غدیر مراسم رونمایی از آن و سایت کانون خورشید به نشانی www.kanoonkhorshid.ir  برگزار شد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha