پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ |۲۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 3, 2024

رییس شورای سیاست‌گذاری جشنواره فیلم اشراق، با اشاره به افتتاح دومین جشنواره فیلم اشراق، ابراز داشت: این جشنواره خیز جدیدی برای ورود به عرصه سینمای دینی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام علی کمساری در دیدار دبیران جشنواره اشراق با آیت الله العظمی  جوادی آملی که در مرکز علوم وحیانی اسراء برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های آموزشی مرکز  فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ، اظهار داشت: در ترم جاری بیش از 500 نفر از طلاب خواهر و برادر، تحت آموزش این مرکز   قرار گرفته اند.

وی با بیان این که در بخش تولیدات به طور مستمر فعالیت داریم، تصریح کرد: اصل بر تولیدات هنری طلاب هنرمند است اما آثار دینی نیز مورد حمایت قرار می گیرد.

رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی  با اشاره به این که تا پایان سال، 100 عنوان شامل شعر، رمان، داستان، آثار ادبی، خطاطی و فیلمنامه را به فضای فرهنگی هنری کشور تقدیم می کنیم، ابراز داشت: خلا بخش جریان سازی را از طریق برگزاری جشنواره ها کامل می کنیم و مدل موفقی را  تاکنون توانسته ایم ارائه دهیم.

حجت الاسلام کمساری با اشاره به برگزاری نمایشگاه ها در داخل و خارج از کشور، اظهار داشت: در این نمایشگاه ها تبیین دین را با زبان هنر ارائه کردیم. 

وی با اشاره به افتتاح دومین جشنواره فیلم اشراق، تصریح کرد: در این جشنواره دینی که با موضوع روحانیت در حال برگزاری است، شاهد مشارکت بسیار خوبی هستیم.

رییس شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم اشراق با بیان این که بیش از 400 اثر را در بخش فیلم مستند، فیلم کوتاه، فیلمنامه نویسی و انیمیشن دریافت کردیم، ابراز داشت: از این تعداد بیش از 160 اثر توسط طلاب حوزه ارائه شده است.

حجت الاسلام کمساری با تاکید بر اینکه سطح کیفی آثار از رشد خوبی برخوردار بوده تصریح کرد: جشنواره اشراق خیز جدیدی برای ورود به عرصه سینمای دینی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جشنواره فیلم اشراق دارای اهمیت، ارزش و ویژگی‌های خاصی  است و در هر صورت هنرسینما و شعب این هنر، یکی از تاثیرگذارترین، کاربردی ترین اقسام هنری درعصر حاضر است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha