پنجشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳ |۱۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 18, 2024

نقش زنان در حماسه عاشورا نقشی بی بدیل و تاثیرگذاربوده است و در شبکه رادیویی قرآن در برنامه "قرآن کربلا" هرروز یکی از این زنان حماسه ساز به عنوان الگویی برای جامعه امروز معرفی می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه نقش زنان در حماسه عاشورا به دلیل جاودانگی این روز و ماندگاری آنها در تاریخ برای همیشه بهترین الگوی ایمان، ایثار، اخلاص و فداکاری است به همین منظور هرروز ساعت 9:20 در برنامه "قرآن کربلا" یکی از این زنان حماسه ساز معرفی می شود.

زنان سهم بزرگی در نهضت عاشورا و زنده نگه داشتن این واقعه عظیم تاریخی داشتند و بی تردید آنان توانستند با ایجاد روحیه ایثار و از خودگذشتگی و تشویق همسران و فرزندان خود و پرستاری از مجروحین، بیماران و کودکان در رساندن پیام شهدا و هدف امام حسین (علیه السلام) نقش آفرینی کنند.

از جمله این زنان که با الگو پذیری از زینب کبری (سلام الله علیها) نمونه ای والا از یک همسر، فرزند و مادر بودند و تاریخ کمتر به آنها پرداخته است، همسران "زهیر بن قین"، "عبدالله بن عمیر" ،"مسلم بن عوسجه" ، "مادر وهب"، "همسر و مادر عمرو بن جناده" هستند.

آنچه در این برنامه درباره این زنان گفته می شود، قطره ای از اقیانوس تعهد و ایمان و فداکاری است ،آنان با تشویق و تشجیع همسران و فرزندان خود برای رفتن به سوی میدان جهاد نقش عمده و اساسی داشتند.

علاقمندان می توانند  بخش "زنان عاشورایی " را که به همت فاطمه سالمی تهیه شده است و حجت الاسلام زهیر اسلامی پژوهش و نویسندگی آن را برعهده دارد هرروز در 13 روز اول محرم ساعت 9:20 در برنامه "قرآن کربلا" برروی موج اف ام ردیف100مگاهرتز از رادیو قرآن بشنوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha