سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۳ |۲۱ صفر ۱۴۴۶ | Aug 27, 2024
کد خبر: 323225
۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۰۰:۵۳

استبصار یعنی اینکه انسان حق را دیده و از آن پیروی کرده و اگر این گرایش بر اساس بصیرت و التزام حقیقی باشد در این صورت همراهی حقیقی صورت گرفته و انسان از شیعیان راستین آل محمد علیهم السلام می‌گردد.

به گزارش سرویس بین الملل یک خانواده اوکراینی که آئین اهل بیت را برای خود برگزیده اند، ضمن حضور در آستان مقدس علوی در نجف اشرف و زیارت مولای متقیان علی علیه السلام، با حجت الاسلام والمسلمین شیخ زین الدین تولیت حرم امیرالمومنین دیدار کردند.

شیخ ضیاء الدین زین الدین در این دیدار خطاب به خانواده اوکراینی گفت: به شما خوشامد میگویم و از خداوند متعال میخواهم توفیق تشخیص حقیقت و پیروی از آن را به شما عطا کند، زیرا ما پیروان مذهب اهل بیت دو دعا داریم: اول اینکه "خداوندا حق را به ما بنمایان تا از آن پیروی کنیم" و دوم اینکه "خداوندا ما را از پیروان حقیقت قرار ده" و به همین سبب است که اساس عقاید اهل بیت علیهم السلام بر قرآن استوار است و خداوند در مورد قرآن کریم فرموده: (و بالحق انزلناه و بالحق نزل).

تولیت آستان مقدس علوی ادامه داد: قرآن کریم در مورد رسول خدا میفرماید: (انا ارسلناک بالحق بشیرا و نذیرا) و این حقانیت از محمد(ص) به علی علیه السلام رسید آنگاه که رسول خدا درباره او فرمود: علی مع الحق و الحق مع علی. و این حقانیت پس از علی(ع) به امامان دیگر و در نهایت به امام زمان عجل اله تعالی فرجه رسیده است.

وی گفت: این مقدمه را برای شما بیان کردم تا بگویم که تنها مذهب بیانگر اسلام واقعی همان مذهب اهل بیت علیهم السلام است چرا که مذاهب اسلامی گرچه نام اسلام بر خود دارند اما با این حال در برخی موارد راه را به اشتباه میروند و همیشه بر طریق حق نیستند و گاه اموری به آنها راه می یابد که از حق فاصله دارد به جز مکتب اهل بیت علیهم السلام که اینگونه نیست و به همین سبب معصومان علیهم السلام همیشه از مردم خواسته اند که ایمان آنها حتی به خداوند عزوجل و نبوت محمد(ص) و قرآن کریم و امامت امامان بر اساس دلیل و باور منطقی باشد.

* خانه‌های ما به روی طالبانِ هدایت باز است

شیخ زین الدین افزود: بر این اساس، استبصار و گرایش به تشیع در واقع انتقال از یک دین به دین دیگر و از یک مذهب به مذهب دیگر است و برای اینکه التزام ما التزامی واقعی و مطابق با دیدگاه محمد و آل محمد علیهم السلام باشد باید این التزام و گرایش ما بر اساس بصیرت و آگاهی عمیق باشد و به همین خاطر است که واژه استبصار برای این گرایش انتخاب شده زیرا استبصار یعنی اینکه انسان حق را دیده و از آن پیروی کرده و اگر این گرایش بر اساس بصیرت و التزام حقیقی باشد در این صورت همراهی حقیقی صورت گرفته و انسان از شیعیان راستین آل محمد علیهم السلام میگردد و به همین خاطر است که علمای شیعه از روز نخست تا روز قیامت هیچ سؤالی را که برخاسته از عقل و خرد و برای کشف حقیقت باشد رد نمیکنند و به همین خاطر است که دل ها و اذهان و خانه های ما برای طالبان حقیقت و هدایت به انوار محمد و آل محمد باز است.

شیخ زین الدین در پایان سخنان خود گفت: شما را به ارتباط با آستان مقدس امیرالمؤمنین علیه السلام و برادران ما در بخش های مختلف فکری و دینی و بخش ارتباطات خارجی آستان مقدس دعوت میکنم تا هر هر سؤال و پیشنهاد و نظری داشتید مطرح کنید و پاسخ مناسب را دریافت کنید. بار دیگر از شما تشکر میکنم و به همه شما خوشامد میگویم و از خداوند متعال میخواهم عمل شما را بپذیرد و گام های شما را استوار گرداند تا با بصیرت در راه محمد و آل محمد گام بردارید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha