یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ |۲۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 28, 2024
آیت‌الله علم‌الهدی

امام جمعه مشهد، با بیان اینکه، باید با تبلیغات گسترده مردم را نسبت به سالروز شهادت حضرت زهرا (س) متوجه كرد،گفت: وعاظ و مداحان در دهه فاطميه باید بر مسأله حجاب به عنوان بهترين سيره حضرت زهرا (س) تأكيد كنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري حوزه در مشهد، آيت الله علم الهدي، طی سخنانی در اجتماع فاطميون مشهد، با تاکید بر حفظ حرمت فاطمیه در ایام نوروز، با اشاره به اين كه صاحب اين مراسم شخص اميرالمؤمنين (ع) است، زيرا قلب هيچ فردي به اندازه علي بي ابيطالب (عليه السلام) داغدار نشد، اظهارداشت: وعاظ و مداحان در دهه فاطميه باید بر مسأله حجاب به عنوان بهترين سيره حضرت زهرا (سلام الله عليها) تأكيد كنند.

وي افزود: مي توان در هر سال يكي از خصوصيات حضرت فاطمه (س) مانند حجاب، ‌سبك زندگي، شوهرداري،‌ خانه داري و ... را در هيئت ها و مجالس مختلف مطرح كرد و به شعارهاي اين ايام هم بر همان اساس توجه شود.

امام جمعه مشهد با اظهار نگرانی از به حاشیه رفتن دهه فاطمیه امسال در ایام نوروز و ابراز دغدغه خود از اين موضوع، خاطر نشان كرد: به همين جهت باید با تبلیغات گسترده محیطی و چند برابر سال‌های قبل انجام شود تا مردم در مراسم روزهاي نوروز نسبت به سالروز شهادت حضرت زهرا (سلام الله عليها) هم متوجه باشند.

وي خطاب به مسئولان ستاد برگزاري اجتماع فاطميون مشهد گفت: بايد تجربيات خود را به شهرستان ها انتقال داد ولي هر شهري براي خود ستاد مستقلي داشته باشد و در اين زمينه فعاليت كند.

حجت الاسلام گنابادي نژاد،‌ مدير كل اوقاف و امور خيريه خراسان رضوي و مسئول ستاد برگزاري اجتماع فاطميون با اشاره به اين كه اين اجتماع از چهار سال پيش با تشييع پيكر شهيد برونسي شكل منسجمي گرفت، ابرازداشت: اين برنامه هر سال با شكوه تر از گذشته انجام مي‌شود و انشاالله امسال نيز در 14 فروردين 93 با شكوه بيشتري برگزار مي‌گردد.

وي افزود: مراسم اجتماع عزادارن فاطمي در 13 شهرستان ديگر نيز برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام آخوندي به عنوان مسئول اجرايي اين ستاد نيز با اشاره به اين كه عزاداران در اين روز در ساعت 9:30 صبح به سمت حرم مطهر رضوي حركت خواهند كرد، گفت: پيش بيني شده تا تعدادي از معلولاني كه تمايل دارند در اين مراسم حضور داشته باشند، با ويلچر خدمات رساني شوند.

حجت الاسلام مرويان حسيني، مديركل تبليغات اسلامي خراسان رضوي هم در ادامه این مراسم، با اشاره به اين كه در اين ايام فعاليت هاي خوبي به ويژه در هيئت هاي عزاداري برنامه ريزي شده است،‌ ابرازداشت: بايد از فرصت اين ايام براي معرفي فرهنگ فاطمي كه مجموعه اي از فرهنگ اهل بيت (ع) استفاده كرد و اين كار با محتواسازي رسانه‌اي، مساجد و ... امكان دارد.

گفتني است؛‌ در مراسم اجتماع عزادارن فاطمي مشهد كه مورخ 14 فروردين 93 در عرصه ميدان شهداي اين شهر برگزار خواهد شد، حاضرين جهت عرض تسليت به سمت حرم مطهر رضوي حركت خواهند كرد و مراسم در اين مكان مقدس با سخنراني آيت الله علم الهدي، امام جمعه مشهد به پايان خواهد رسيد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha