چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
نسیم وحی

از جمله عناوین مطالب این شماره از مجله نسیم وحی می توان به مواردی همچون مصاحبه با جواد فروغی، نگاهی به فیلم دهلیز، مهارت زبان آموزی در کودکان، ارزشیابی تدریس، عق والدین چیست؟، ازدواج در اسلام و تفسیر راهبر و... اشاره نمود.

به گزارش خبرگزاری حوزه/ شصت و یکمین شماره از مجله نسیم وحی منتشر شد.

در این شماره از این مجله قرآنی مطالب متنوعی ذیل عناوین قرآنی اسوه، تبیان، کرام، رشد، مشکات، طوبی، ذکری، بینات و... که متناسب با مضامین هر یک از مطالب انتخاب شده است به زیور طبع آراسته گشته.

مطالب متنوع و جذابی در این شماره از مجله نسیم وحی و در قالبها و موضوعات مختلف به چاپ رسیده است.

از جمله عناوین مطالب این شماره از مجله نسیم وحی می توان به مواردی همچون مصاحبه با جواد فروغی، نگاهی به فیلم دهلیز، مهارت زبان آموزی در کودکان، ارزشیابی تدریس، عاق والدین چیست؟، ازدواج در اسلام و تفسیر راهبر و... اشاره نمود.

در این شماره از مجله در حوزه ها و قالبهای مختلف و با مضامین و موضوعات گوناگون می توان نوشتارهای سودمندی را یافت و بر دانش قرآنی و معرفت و بصیرت ایمانی مخاطبان افزود.

بخش اسوه در این شماره با رهنمودهایی از عالمان وارسته مزین گشته و در تبیان، به تفسیر آیات در آینه روایات پرداخته است. راهی به سوی ملکوت، ماجرای من و خدا، سلوک باران و اخلاق سخن و سکوت در آموزه های قرآنی، تبیین شده است.

احکام و پاسخ به شبهات هم در بخش رشد مورد توجه قرارگرفته است.

در بخش مشکات به موضوعاتی نظیر عاق والدین و پیامدها و زمینه ها و اثرات آن، قرآن و تمثیل و ذکرهای زندگی و موضوع سیر و سلوک پرداخته شده است.

ازدواج در اسلام و تفسیر راهبر از دیگر نوشتارهای این بخش است.

آشنایی با دبیرستان امام حسن مجتبی(ع)، تازه های کتاب و فضیلت های ماه شعبان و اهداف بعثت پیامبر(ص)، انتظار فرج و آشنایی با بانوی مجتهده مسلمان ایرانی از جمله دیگر بخشهای نشریه اند.

اما یکی از نوشتارهای جالب توجه این شماره با عنوان «دعای مستجاب» نوشتاری است از حضرت آیت‌الله جوادی آملی که در این شماره از نشریه نسیم وحی به چاپ رسیده است.

در این نوشتار به راههای استجابت دعا پرداخته شده و آمده است:

از سه راه می توان استجابت دعا را به دست آورد؛ یکی خواندن خدا به اسمای حسنایش، دومین راه توجه به دستور الهی که فرموده : ادعونی استجب لکم و... راه سوم هم در فرصتهای مناسب و روزها و شب هایی که وارد شده است مثل شب و روزهای جمعه  و ایامی که برای آن دستور خاص وارد شده است.

اما یکی از ارزنده ترین و خواندنی ترین نوشتارهای این شماره از مجله نسیم وحی مطلبی است از آیت الله احمد مجتهدی تهرانی(ره) با عنوان «انتخاب استاد» که در آن، این موضوع مورد توجه ایشان قرارگرفته است.

در این متن به موضوع انتخاب استادکه یکی از مباحث مهم اخلاقی به شمار می رود و از دیرباز مورد گفتگو قرارگرفته و اختلاف نظرها هم در آن، بیشتر پیرامون مفهوم آن و تعریف جامع و مانع از آن است پرداخته شده.

نوشتاری خاطره گون و جذاب که در مجالی هرچند فشرده و موجز و مختصر به دقت و با نگاهی عمیق به این موضوع توجه شده و جوانب آن در حد وسع مقال تبیین و تنقیح گردیده است.

در بخشی از این نوشتار ایشان می گوید:

«استادی را انتخاب کن و یا دوستان طلبه ای را به دوستی بپذیر که علاوه بر درس و بحث رگ مقدسی هم داشته باشند.

تا دیدن قرائت قرآن آنها، دعای کمیل آنها، دعای ندبه آنها، نماز شب و نوافل و خلاصه اعمال صالحه آنها در تو تأثیرگذارد و تو را در این راه پر پیچ و خم یاری و مدد رساند و دیدن اعمال صالحه از بزرگان علم و دانش خیلی می تواند در انسان تأثیر مطلوب بگذارد.»

نشریه نسیم وحی به صاحب امتیازی جامعة القرآن الکریم و مدیر مسئولی دکتر محمد اسعدی و سردبیری داوود قاسمی منتشر شده است.

علاقمندان جهت تهیه نشریه می توانند با کدپستی 16947/37156 مکاتبه و یا با شماره تلفن 02537833450 تماس حاصل نمایند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha