پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ |۲۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 4, 2024
حجت‌الاسلام رحیمیان

در مقابل تهاجم فرهنگی نباید حالت دفاعی داشت، بلکه باید حالت تهاجمی داشت و رمز موفقیت حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری در برابر دشمنان، تهاجمی بودن ایشان در برابر جبهه استکبار بوده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان، شامگاه یک شنبه در آیین افتتاح قرارگاه فرهنگی منتظران مهدی(عج) جمکران از تلاش های بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیا(عج) در راه اندازی این مکان فرهنگی و فعالیت های گسترده در ایام نیمه شعبان تقدیر کرد.

تولیت مسجد مقدس جمکران به ریشه استفاده از واژه قرارگاه اشاره کرد و ادامه داد: تعبیر قرارگاه برای اولین بار توسط مقام معظم رهبری استفاده شده است. اگر قرارگاه در جنگ نظامی نبود هم افزایی و هماهنگی بین نیروها ایجاد نمی شد؛ به همین ترتیب در جنگ به مراتب گسترده تر، مهلک تر و خطرناک تر فرهنگی باید قرارگاه وجود داشته باشد.

وی در تبیین تفاوت های دو جنگ نظامی و فرهنگی، ابراز داشت: یکی از تفاوت ها آن است که در جنگ نظامی هر کسی که توسط دشمن قربانی شود، شهید می شود و به بهشت می رود، اما در جنگ فرهنگی، قربانی، جهنمی و باعث سرشکستگی و نابودی می شود. در جنگ نظامی جسم و در جنگ فرهنگی، روح، معرفت و تمام موجودیت انسان مورد تهاجم است. جنگ نظامی محدود به نقاط و مرزی خاص می شود، اما جنگ فرهنگی در تمام مرزها و تا اعماق روستاها و خانواده ها نفوذ کرده و حد و مرزی ندارد.

تولیت مسجد مقدس جمکران، تشکیل قرارگاه فرهنگی را ضروری دانست و افزود: در مقابله با این جنگ فراگیر که دشمن بر ملت های اسلامی و مستضعف تحمیل کرده و هر روز با تکنولوژی جدید بر ابعاد آن افزوده می شود، کار پراکنده، ناقص و انفرادی بازده مطلوب نخواهد داشت، لذا تأکید بر آن است که با کار قرارگاهی و جمعی هم افزایی و انسجام نیروها بیشتر شود.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان با ضروری خواندن داشتن روحیه تهاجمی در برابر دشمنان، گفت: در مقابل تهاجم فرهنگی نباید حالت دفاعی داشت، بلکه باید حالت تهاجمی داشت و رمز موفقیت حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری در برابر دشمنان، تهاجمی بودن ایشان در برابر جبهه استکبار بوده است.

وی در پایان افزود: هدف اصلی مسجد مقدس جمکران، فرهنگ اسلام ناب و مهدویت و برقراری ارتباط مستمر بین پایگاه عظیم تشیع با همه مراجعین این مکان مقدس است، بنابراین استقرار یکی از مهم ترین قرارگاه های فرهنگی در پایگاه عظیم مهدویت، اقدام بسیار مطلوبی است که امیدواریم هر چه زودتر به ثمر بنشیند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha