چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
علمی

معاون آموزش جامعه‎المصطفی با بیان این که مروج فرهنگ اصیل و معرفتی اسلام است گفت: توسعه نگاه اسلامی اصیل در کشورهای اسلامی، نیازمند نگاه تمدنی و زیرساختی ومعرفتی است.

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری «حوزه»، حجتالاسلام والمسلمین علمی در مراسم آغاز سال تحصیلی المصطفی اظهارداشت: سال تحصیلی جدید المصطفی با شعار «نقش دانش آموختگان و نخبگان المصطفی در احیای تمدن اسلامی» است.

وی افزود: در سده گذشته به نوعی بیداری اسلامی و توجه به نگاه تمدنی و بازگشت به خویشتن در تفکرات جامعه اسلامی شکل گرفته است که این روند فراز و نشیب هایی را نیز با خود داشته اشت.

معاون المصطفی خاطرنشان کرد: از هشتادسال پیش، تمام الگوهای کشور های اسلامی به شکل غیر اسلامی و با دخالت های بیگانگان رعایت می شد؛ توسعه نگاه اسلامی اصیل در کشورهای اسلامی نیازمند نگاه تمدنی و زیرساختی ومعرفتی است.

وی گفت: انسان معاصر با چالش های بسیاری روبرو است و بدون شک، باید با نگاه تمدنی اسلامی او را در مقابل آسیب هایی که دشمنان به دنبال اشاعه آن در ممالکت اسلامی هستند بیمه کنیم.

حجتالاسلام والمسلمین علمی خاطرنشان کرد: وظیفه حوزه است که این نگاه وحدت بخش و الهی را وارد جریان های اجتماعی و فرهنگی در جهان اسلام کند و المصطفی در این راه گام بر می دارد.

وی گفت: المصطفی یکی از بزرگترین مراکز علمی و پژوهشی و فرهنگی جهان اسلام است با کنترل کیفیت آموزشی و تربیتی در مراکز مختلف خود در ایران و سراسر جهان با این هدف حرکت خواهد کرد.

حجتالاسلام والمسلمین علمی تصریح کرد: مراکز مختلف المصطفی در داخل و خارج از کشور بر اساس این معیارها شاخص بندی و ارزشیابی شده اند که بر این اساس در این همایش از این مراکز تجلیل خواهد شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha