چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
سعید انتظامی

حوزه/ معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رسانه های تخصصی خوبی در قم به فعالیت می پردازند که اخبار آن ها از عمق بیشتری نیز برخودار می باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حسین انتظامی صبح امروز در نشست خبری با اهالی رسانه با اشاره به برخی مشکلات در عرصه اطلاع رسانی و بیمه خبرنگاران اظهار داشت: اگر دولت از سر خیرخواهی یا مانورهای تبلیغاتی بخواهد خبرنگاران را بیمه کند استقلال حرفه ای آن ها را از بین می برد و ما این رویکرد را در معاونت مطبوعاتی نداریم. 

وی با بیان این که هویت صنفی خبرنگاران اقتضا می کند شان آن ها در موسسات خود حفظ شود، تصریح کرد: یکی از دلایل خانه به دوشی خبرنگاران این است که تثبیت هویت صنفی ندارند و به همین دلیل باید استقلال حرفه ای آن ها در خبرگزاری ها و نشریات حفظ شود.

انتظامی با تقدیر از رسانه هایی که خبرنگاران خود را بیمه کرده اند، ابراز داشت: در راستای الگوسازی رسانه هایی که توجه به همکاران خود دارند و بیمه خبرنگاران برای آن ها اهمیت دارد، مبالغی به آن ها پرداخت شده است و نام رسانه های آن ها نیز در سایت معاونت مطبوعاتی درج شده است.

وی افزود: از تشکل های صنفی نیز خواسته شده است، اسامی خبرنگارانی را که به صورت تمام وقت در عرصه خبری شاغل هستند و فاقد بیمه می باشند را به معاونت مطبوعاتی معرفی کنند تا ما از مدیران رسانه ها خواهش کنیم بیمه آن ها را در نظر بگیرند و نگرانی بابت تامین منابع مالی آن ها  نداشته باشند. 

انتظامی در خصوص رویکرد معاونت مطبوعاتی نسبت به سایت «سمان» نیز گفت: سامانه «سمان» بنا به تغییرات رویکردی، مشغول بازنگری بوده است و دستورالعملی اخیرا بر روی سایت معاون مطبوعاتی قرار گرفت که خبرنگاران و روزنامه نگارانی که تمایل دارند از امکانات ارشاد استفاده کنند مدارک خود را ارسال کنند تا گروهی هفت نفره متشکل از نمایندگان صنوف و اساتید دانشگاه صلاحیت حرفه ای آن ها را تایید کند.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر این که مصلحت نیست دولت صلاحیت روزنامه نگاران را تایید کند، گفت: صلاحیت خبرنگار و روزنامه نگار بودن را جامعه رسانه ای تشخیص می دهد نه دولت؛ رویکردی که در دولت های قبل وجود داشت صلاحیت اهالی رسانه ها توسط دولت ها بود که ما سعی می کنیم نسبت به این مسئله دخالت نداشته باشیم.

انتظامی با بیان این که اصرار داریم اولویت صدور کارت خبرنگاری با رسانه ها باشد، ابراز داشت: اما از آن جا که خبرنگاران اصرار دارند از ورزارت ارشاد کارت روزنامه نگاری  یا خبرنگاری داشته باشند این زمینه فراهم شده است.

وی در بخش بعدی نشست خود با اهالی رسانه در خصوص انتخابات خانه مطبوعات گفت: اساسنامه خانه مطبوعات روی سایت معاونت مطبوعاتی قرار گرفت تا همکاران رسانه ای نظرات خود را ارائه دهند و همزمان در طی دو هفته اعضای خانه های مطبوعات اساسنامه را اصلاح می کنند.  

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: رویکرد عمومی دولت استقبال از فعالیت های صنفی است و دولت معتقد است باید به نفع صنوف عقب نشینی کند.

انتظامی با تاکید بر اینکه کسانی می توانند در انتخابات خانه مطبوعات شرکت کنند که سابقه خبری مشخصی داشته باشند، گفت: گزارشات زیادی داشتیم که در گذشته افراد به صرف یک معرفی نامه عضو خانه مطبوعات می شدند و در انخابات شرکت می کردند.

وی در بخش پایانی نشست خبری  در پاسخ به سوال خبرنگار حوزه در خصوص رویکرد معاونت مطبوعاتی نسبت به رسانه های تخصصی نظیر خبرگزاری حوزه، اظهار داشت: رسانه های تخصصی خوبی در قم به فعالیت می پردازند که اخبار آن ها از عمق بیشتری نیز برخودار می باشند.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر این که رویکرد ما حمایت از رسانه های تخصصی است، ابراز داشت: رسانه های تخصصی فرصت بیشتری برای جذب مخاطب دارند اگرچه برخی فکر می کنند مخاطب محدودی دارند.

انتظامی خاطرنشان کرد: نفوذ رسانه های ملی روزبه روز در حال کمتر شدن است و رسانه های بین المللی و محلی و اجتماعی و تخصصی فرصت و نفوذ بیشتری برای فعالیت های خبری و جذب مخاطب  دارند.

انتهای پیام/313 /33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha