چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
خبر گزاری حوزه

حوزه / استاد حوزه علمیه مشهد با تاکید بر ضرورت الگوگیری از امیرالمومنین(ع)، تصریح کرد: فراگیری و عمل به درس های انسان ساز اهل بیت(ع)، سعادت دنیا و آخرت را تضمین می کند.

به گزارش سرویس استان ها خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله رجبعلی رضازاده، امروز در پنجمین همایش بین المللی "باران غدیر" در تالار نور مشهد، با تبریک دهه ولایت، گفت: زندگانی و شخصیت ائمه معصوم(ع) بویژه امام علی(ع) حاوی درس های بسیار ارزشمند و انسان سازی است که توجه به آن ها سعادت دنیا و آخرت را فراهم می کند.

وی با اشاره به نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر که به عنوان منشور سازمان ملل متحد مورد توجه قرار گرفته است، گفت: این نامه حاوی درس زندگی بخش و انسان ساز و سعادت بشری است.

اين استاد حوزه افزود: دانشمندان جهان پس از مطالعه اسناد تاريخي به اين نتيجه رسيدند كه تنها سندي در تاريخ كه نشان دهنده اوج عدل و عدالت يك حاكم است، نامه اميرالمومنين(ع) به مالك اشتر می باشد.

وي ادامه داد: آنها بعد از مطالعه زندگاني اميرالمومنين(ع) به اين نتيجه رسيدند كه زندگاني حضرت شگفت‌انگيز است؛ زيرا هيچ‌كس چنین برخوردهاي توأم با رأفت و مهربانی را با كساني كه به او بدي كرده‌اند و از جمله قاتلش نمي‌كند.

آیت الله رضازاده افزود: کسانی هم که با پیروی از منش آن حضرت حرکت می کنند در این مسیر به جایی می‌رسند که هر کسی توفیق درک آن را ندارد.

وی یادآور شد: فخر رازي به عنوان يكي از بزرگترين انديشمندان اهل سنت، در تفسير كبير خود مي‌گويد "پيامبر(ص) در روز جنگ احزاب فرمودند كه ضربت علي(ع) در جنگ با عمربن عبدود از عبادت تمام مردم تا روز قيامت بيشتر است".

*اهل بیت؛ محور وحدت امت اسلامی

رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این همایش، ترویج فرهنگ و معارف غدیر را از ضرورت های جامعه و مولفه های مهم تحکیم وحدت مسلمانان اعم از شیعه و سنی برشمرد.

محسن مومنی شریف ادامه داد: امام علی(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) محور وحدت بین مسلمین هستند و باید از فرصت برگزاری چنین همایش هایی برای افزایش آشنایی مردم جهان و دلباختگان ائمه معصوم(ع) با این امر بهره گرفت.

وی تاکید کرد: زندگانی و شخصیت حضرت علی(ع) تاثیر بسیار شگرفی بر همه آزادگان دنیا گذاشته و تعداد زیادی در سطح جهان با فضائل این امام همام آشنا شده و شاعران بسیاری در کشورهای مختلف در مدح آن حضرت شعر می سرایند که شاهد حضور بخشی از آنان در همایش بین المللی باران غدیر هستیم.

رئیس حوزه هنری کشور اضافه کرد: در این همایش شاعرانی از هند، پاکستان، تاجیکستان، ترکیه، لبنان و افغانستان و شعرای برتر کشور شرکت دارند و اشعاری را درباره غدیر سروده اند.

مومنی شریف در پایان، اشاعه فرهنگ غدیر و متعلق بودن حضرت علی(‌ع ) به همه بشریت را ازمهمترین اهداف برگزاری همایش بین المللی باران غدیر اعلام کرد .

انتهای پیام

 


 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha