سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
خطبه‌خوانی

دکترظریف منش گفت: همزمان با عید سعید غدیرخم مراسم خطبه خوانی غدیردر هزاران مسجد کشور برگزار می شود.

دکتر حسین ظریف منش، مدیر عامل بنیاد بین المللی غدیر در گفت وگو با خبرگزاری «حوزه» در تهران، با بیان این مطلب افزود: آشنایی با خطبه غدیر به عنوان پیام الهی رسول گرامی اسلام(ص) و اعلام امامت و ولایت امیرالمومنین (علیه السلام)، مهمترین مسئله زندگی فردی و اجتماعی بشریت در طول تاریخ و برای همه نسل هاست که همه آحاد جامعه اسلامی به ویژه شیعیان باید به آن اهتمام بورزند.

وی ادامه داد: خطبه غدیر تصویری زیبا و گویا از خدا شناسی، پیامبر شناسی و امام شناسی است. در این خطبه علاوه بر تأکید بر امامت و ولایت حضرت امیر سایر ائمه معصومین (علیهم السلام) نیزمعرفی می شوند و وظایف مسلمین در رابطه با امامت تعیین می شود .

رئیس ستاد دهه امامت و ولایت ادامه داد: عمده فرازهای این خطبه، جامعه جهانی را مورد خطاب قرار می دهد که این خود پیامی روشن از پیامبر گرامی اسلام(ص) است که پیام غدیر فقط مختص به شیعه نیست بلکه مضمونی تعالی بخش برای جامعه جهانی است .

ظریف منش تصریح کرد: به همین دلیل قرائت خطبه غدیر در روز عید سعید غدیر به عنوان برنامه ای است که در هزاران مسجد کشور برگزار می گردد . همچنین جلسات تفسیر و تشریح خطبه غدیر ، برگزاری مسابقه از مفاهیم خطبه غدیر و برگزاری مسابقه میان حافظان خطبه غدیر از دیگر برنامه هایی است که در این ایام برگزار می گردد.

مدیر عامل بنیاد غدیر در پایان با اشاره به اینکه در روز عید غدیر در 110 مسجد تهران نماز عید سعید غدیر اقامه می شود گفت : در این روز خجسته با برنامه ریزی مرکز رسیدگی به امور مساجد و سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) در 110 مسجد تهران به صورت برنامه ریزی شده مجلس خطبه خوانی غدیر و در حدود 700 مسجد مسابقه مفاهیم خطبه غدیر میان نمازگزاران برگزار می شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha