چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
جزایری خوزستان

حوزه/ آیت الله موسوی جزایری خطاب به مبلغان گفت: مقداری از زمان تبلیغی خود را صرف آموزش اصول دین، خداشناسی، و بیان احکام دین بر اساس آموخته های خود کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، نماینده ولی فقیه در خوزستان، عصر امروز در اجتماع بزرگ مبلغان استان خوزستان، به بیان شاخصه های یک تبلیغ موفق پرداخت و اظهار داشت: هم اکنون بهترین نوع تبلیغ، انتقال سینه به سینه مفاهیم بوده و برای این مهم باید ظرافت به خرج داد و به صورتی نرم و آرام مفاهیم را منتقل کرد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه خوزستان، با بیان این که در ایام ماه محرم تنها به بیان آموزه های عاشورایی امام حسین(ع) بپردازید، گفت: در ایام محرم الحرام به سوی مردم مناطق حاشیه ای استان رفته و دین خدا را تبلیغ کنید.

رییس شورای فرهنگ عمومی خوزستان، با تأکید بر بیان مطالب مفید و آموزنده برای مردم، تصریح کرد: بیان مطالب فلسفی و روانشناسی برای مردم روستایی هیچ گونه فایده ای نداشته و باید به اصل مطلب اشاره کرد و پرداخت.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، آموزش نماز و اصول دین را از ضرورت ها خواند و گفت: باید این حقیقت را قبول کرد که برخی از روستاییان هنوز نمی دانند حلال و حرام خدا چیست! حال اگر مبلغی به منطقه آنها رفته و مطالب فلسفی و روان شناسی را به آنها بیان کنند، چه فایده ای مثبتی دارد؛ از این رو مهمترین اولویت طلاب و روحانیان باید بیان مسایل شرعی و آموزش اصول باشد.

آیت الله موسوی جزایری، هدف اصلی قیام امام حسین(ع) را زنده نگه داشتن دین دانست و اظهار داشت: هر کجا که رفتید در ابتدا از نماز و واجبات بگویید و سپس متناسب با سطح علمی و فرهنگی آن منطقه مسایل مبتلا به را بیان کنید.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، خطاب به مبلغان حاضر در مراسم، گفت: شما طلاب و روحانیان مسئول حفظ باورها و اعتقادات ملت هستید و اگر مردم روستایی تارک الصلاه باشند، بخشی از گناه آن گردن شماست، پس مقداری از زمان تبلیغی خود را صرف اصول دین، خداشناسی، و بیان احکام دین بر اساس آموخته های خود کنید نه از روی رساله! چرا که مردم با این دسته از مردم با رساله ها بی گانه بوده و گفتن احکام از روی رساله برای آنها گنگ و خسته کننده خواهد بود.

وی در پایان سخنان خود، فلسفه قیام اباعبدالله حسین(ع) را زنده نگه داشتن دین و اسلام عنوان کرد و افزود: اگر شما روحانیان به تبلیغ نرفته و دین خدا را یاری نکنید، در حق خون سید الشهدا جفا کرده اید؛ چرا که امام حسین(ع) خود و خانواده خویش را به خطر انداخت تا امروز من و شما بر دین و ایمانمان استوار بمانیم.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha