چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
واعظی منزل مقتدایی

حوزه/ کشوری که این اندازه به اهل‌بیت(ع) علاقه دارد و مراسم‌های مذهبی مختلفی را برگزار می‌کند، نباید این همه گرفتاری‌ها و چالش‌های اجتماعی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام واعظی شامگاه پنج‌شنبه در مراسم عزاداری اربعین حسینی (ع) که با حضور مراجع تقلید و علما در بیت آیت الله مقتدایی برگزارشد، با بیان اینکه امروز مردم عاشق اهل‌بیت(ع) هستند یک عطیه الهی است که خداوند عنایت کرده است اظهار کرد: اگر شما می‌بینید 20 میلیون جمعیت به سمت کربلا حرکت می‌کنند به خاطر عشق و علاقه به امام حسین(ع) است.

وی با اشاره به اینکه امروز حب به اهل‌بیت(ع) در کشور ما بسیار است و در عاشورا و فاطمیه شاهد این همه علاقه هستیم گفت: کشوری که این اندازه به اهل‌بیت(ع) علاقه دارد و مراسم‌های مذهبی مختلفی را برگزار می‌کند نباید این همه گرفتاری‌ها و چالش‌های اجتماعی داشته باشد.

سخنران مراسم  بیان کرد: نباید در جامعه مشکل حجاب داشته باشیم و در قوه قضاییه 14 میلیون پرونده و مساجد برای نماز خلوت باشد.

وی تصریح کرد: برای اصلاح جامعه باید به صورت اصیل و صحیح فرهنگ‌سازی شود و مسئولین وظیفه دارند برای این وضعیت فکری کنند.

حجت الاسلام و المسلمین واعظی ابراز داشت: باید راهکارهای موجود را بررسی کرده و علت را جستجو کنیم و دریابیم که چرا باید این همه چالش در کشوری که محب اهل‌بیت(ع) است داشته باشیم.

وی با بیان اینکه هدف از قیام امام حسین(ع)، اسلام بوده است گفت: باید مردم متوجه شوند که امام برای کم شدن گناهان و برای نماز قیام کردند.

این محقق حوزوی با بیان اینکه هیچ قیامی مانند کربلا رهبرش علت قیام را بیان نکرده است افزود: یکی از دلایل قیام امام حسین(ع) امر به معروف و نهی منکر بوده و اکنون نمایندگان به فکر افتاده‌اند که امر به معروف و نهی از منکر باید قدرت اجرایی پیدا کند.

تاکید امام بر تشکیل وزارتخانه امربه معروف

وی با اشاره به خاطره‌ای از امام (ه) بیان کرد: امام به فرزندشان گفتند؛ که این کشور وزارتخانه امر به معروف می‌خواهد که این کار را نکردند و نمی‌کنند و پشیمان خواهند شد.

حجت الاسلام واعظی مطرح کرد: مردم نیز وظیفه دارند که بر کارها نظارت کنند و امر به معروف و نهی منکر را خود در جامعه اجرا کنند.

وی با اشاره به اینکه پیرو اهل‌بیت(ع) نباید در زندگی‌اش برخلاف اهل‌بیت(ع) قدم بردارد گفت: اهل‌بیت(ع) به شعائر دینی بسیار علاقه‌مند بودند و نماز را در اول وقت می‌خواندند و باید این آموزه‌ها در مدارس و آموزشگاه‌ها آموزش داده شود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه امام حسین (ع) از قیام سه هدف را دنبال می‌کردند تصریح کرد: امام حسین(ع) می‌خواستند جنایتکارانی که بعد از رحلت پیامبر(ص) اهل‌بیت(ع) را کنار زدند و با زر و زور به میدان آمدند را به مردم معرفی کنند.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) می‌خواستند مردم را از این خوابی که رفته‌اند بیدار کنند تا از جهالت دست بردارند و همچنین خط مشی ای برای آینده بشریت و امت اسلامی ترسیم کنند.

حجت الاسلام و المسلمین واعظی گفت: امام حسین(ع) شاید در جنگ رو در رو پیروز نشدند، اما در رسیدن به اهدافشان پیروز شدند و از همان روز عاشورا قیام‌های علیه ظلم استبداد شروع شد.

وی مطرح کرد: در بین شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی وصیت‌نامه‌ای ندیدم که نام امام حسین(ع) در آن‌ها نباشد که نشان می‌دهد که قیام امام حسین(ع) اثرات خود را داشته است.

سخنران مراسم عنوان کرد: اگر می‌خواهید فرزندانتان سعادتمند شوند و حیات طیبه داشته باشند باید آن‌ها را با اهل‌بیت و افکار اهل‌بیت آشنا کنید.

وی ابراز داشت: کشور ما باید کشور امام علی(ع) و امام زمان(عج) باشد و باید در عمل کاری کنیم که بازار ما و مراکز دینی و آموزشی مورد تأیید امام زمان(عج) باشد.

حجت الاسلام واعظی با اشاره به اینکه خداوند از اهل‌بیت(ع) به کشتی نجات اشاره کرده است گفت: در دنیا گرداب‌هایی است که ممکن است ما را غرق کند و در گرفتاری‌ها باید بر این کشتی سوار شویم.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha