شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ |۲۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 6, 2024
احمد حمیدی

حوزه/ متاسفانه در کشور برنامه ‌ریزی برای پرداختن به مسأله فرهنگ وجود ندارد و اسناد بالادستی اعم از سند مهندسی فرهنگی کشور، سند اسلامی شدن دانشگاه ‌ها و … در حد چشم ‌انداز باقی مانده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام احمد حمیدی، ظهر امروز در نشست بررسی و تحلیل دغدغه‌های قرآنی و فرهنگی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: متاسفانه در کشور برنامه ‌ریزی برای پرداختن به مسأله فرهنگ وجود ندارد و اسناد بالادستی اعم از سند مهندسی فرهنگی کشور، سند اسلامی شدن دانشگاه ‌ها و در حد چشم ‌انداز باقی مانده اند.

این کارشناس فرهنگی با اشاره به ضرورت پرداخت به فعالیت های قرآنی، ابراز داشت: تعیین هدف برای فعالیت ‌های قرآنی و فرهنگی باید به شکل هدفمند و جامع در دستور کار نهادهای فرهنگی قرار گیرد و تمامی مسئولان به فکر برگزاری نشست های هم اندیشی در این موضوع باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز ادامه داد: گام نخست برای تعیین هدف و شاخص ‌گذاری فعالیت ‌های قرآنی و فرهنگی باید به شکل هدفمند و جامع در دستور کار دستگاه ‌های فرهنگی قرار گیرد تا با صرف زمان، هزینه و ساماندهی مناسب این فرهنگ به جایگاه مطلوب خود دست یابد .

حجت الاسلام حمیدی افزود: در این مورد باید گروه هدف خود را که بیشتر جوانان و نوجوانان هستند را شناسایی و متناسب با روحیه آنان برنامه ریزی کینم که در این خصوص شناخت و تحلیل محیط این افراد نیز مهم است که در این خصوص آسیب شناسی محیط های آموزشی و همچنین مجازی ضرورت دارد.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha