چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
حجت اسلامی والمسلمین علی اسلامی

حوزه / عضو خبرگان رهبری گفت: مرجعیت شیعه از پایگاه عظیم مردمی برخوردار است و مردم انقلابی ایران اسلامی حاضرند برای بقاء آن جان خود را فدا کنند.

به گزارش خبر گزاری«حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین اسلامی شب گذشته  در گردهمایی طلاب و فضلای قزوینی مقیم حوزه علمیه قم که درحسینیه آیت الله العظمی مرعشی نجفی برگزارشد،با بیان این که خدا انسان را برخلاف سایر موجودات در دو بعُد ناسوتی و ملکوتی آفریده است اظهارداشت: زمانی که انسان عقل را بر شهوت و جنبه ناسوتی غلبه دهد از ملائکه برتر خواهد بود و کسی که جنبه ناسوتی و غریزی را بر عقل غلبه داد ازحیوان هم پست‌تر است و این به خاطر خلقت دو بعُدی انسان است.

وی خاطرنشان کرد: اساس خلقت بهشت و جهنم هم به همین دلیل است که خدا به انسان اختیار داده تا یکی از این راه ها را انتخاب کند.

امام جمعه تاکستان افزود: خداوند برای اینکه انسان اشرف مخلوقات شود و به کمال برسد، مربیانی را از جنس خود بشر، درکنار او قرار داد تا  هدایت و تربیت این عجوبه خلقت را به عهده بگیرند.

عضو خبرگان رهبری در ادامه گفت: بعداز پیامبران، ائمه طاهرین(ع) عهده دار هدایت مردم در جامعه می باشند. امامت ادامه دهنده رسالت انبیاء الهی است و تنها فرق امام (ع)و نبی(ع) این است که به امام وحی نمی شود و نبوت  نیز خاتمه یافته است.

وی خاطر نشان ساخت: بعد از شهادت امام حسن عسکری(ع)، ولایت و سرپرستی جامعه به حضرت مهدی (ع) می رسد. و ایشان بیش از 60 سال عهده دار هدایت مردم می شوند. ولی به دلایلی از سوی خداوند از نظرها غایب می شوند.   

حجت الاسلام و المسلمین اسلامی افزود: هنگامی که امام زمان به خاطر مصلحتی غیبت می­کنند و از چشم ظاهری مردم پنهان می شوند. خدا این هدایت را قطع نکرد، اگر چه امام مهدی(عج) دربین مردم نیست؛ ولی این طوری نیست که هدایت و امامت تعطیل شده باشد.

عضو خبرگان رهبری افزود: بعد از غیبت، این هدایت به جانشیان امام(ع)،  یعنی ولی فقیه واگذار شده است و این جزء مبانی اسلام است که ولی فقیه و مرجعیت شیعه بعد از غیبت، عهده دار رسالت انبیاء است.

 امام جمعه تاکستان گفت: شیخ مفید یکی از­ مراجعی بود­که­ بعداز غیبت امام دوازه­هم سرپرستی جامعه اسلامی را برعهده گرفت و همان رسالت انبیاء و امامان(ع) را دنبال می­کرد این موارد نشان می­دهد که مرجعیت شیعه مورد توجه حضرات معصومین(ع) است.

 وی ادامه داد: مرجعیت شیعه جایگاه مقدس عصمت و امام مهدی (ع)را در جامعه اسلامی دارد و تالی تلو امام معصوم(ع) است و مرجعیت همان کاری انجام می­دهد که معصوم(ع) انجام می­دهد.

امام جمعه تاکستان یاد آورشد: مرجعیت شیعه، جایگاه بسیار بالایی در بین مردم دارد و رمز ماندگاری این انقلاب همین عنصر مرجعیت بوده است و مردم برای مرجعیت شیعه از جان خود مایه می گذارند و نمی گذارند گزندی به این پایگاه عظیم دینی وارد شود.

حجت الاسلام و المسلمین اسلامی اظهار داشت: این موضوع حتی بعداز فوت امام خمینی (ره) نیز مسلم و قطعی بود و این بیانگر اهمیت این قضیه است که مرجعیت از یک پایگاه عظیم مردمی برخوردار است و مردم انقلابی ایران اسلامی حاضرند برای بقاء مرجعیت جان خود را فدا کنند.

وی خاطرنشان ساخت: مرجعیت شیعه از جنس آسمانی است و همانطور که در استمرار امامت تأثیر گذرا بود در حفظ انقلاب و اسلام نیز نقش مهمی داشته است و این نقش قابل انکار نیست.

انتهای پیام کد 40/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha